kadavro

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Kim Österberg - 6 september 2011 22:31

För arrangemangen som fyller mig med energi:

Black Sabbath - Paranoid

Ozzy Osbourne - Crazy train

REM - Shiny happy people


Låtar som kan få mitt humör att gå upp oavsett hur låg jag är:

Israel Kamakawiwo'ole - Somewhere over the rainbow/What a wonderfull world

Anna Järvinen - Äppelöga

Kim Larsen - 682 A

Kim Larsen - Dagen för


En låt som gör mig vemodig men inte pga texten utan för hur den låter och de minnen jag har av den.


Steve Earle - Copperhead Road


Jag var ensam och sov med spotifys country-radio på. Mitt i natten vaknade jag. Ensam. Ledsen. I fosterställning på min säng som stog i min kala etta. Musikarrangemanget och Steve Earles vemodiga raspiga röst satte fingret på hur jag mådde just då. Jag har numera Steve Earles Copperhead Road i min spellista men har flera mer positiva minnen. Dock alla med ensamhet som gemensam nämnare. När sommaren kom 2009 och jag hade fått lite ordning på min etta. Långsamt började jag må bättre och soliga dagar hade jag fönstrena öppna. Satt där i min sunkiga soffa, läste en bok eller ritade. 


Det var den sommaren jag började spela Äppelögat. Den där äckliga ettan blev mysig när Anna Järvinens röst fyllde tomrummet.

Av Kim Österberg - 6 september 2011 22:25

>>> def oops(antal):
...     for i in range(antal):
...             print "oops!"
...     print "out of oops!"
...
>>> oops(9)
oops!
oops!
oops!
oops!
oops!
oops!
oops!
oops!
oops!
out of oops!


Jo, detta testade jag i den interaktiva pythontolken. :)

Var aslänge sedan jag  programmerade så jag har fått börja om på nybörjarnivå igen. Det roliga just med den interaktiva tolken är att man kan sitta och leka på det där viset för att se vad som händer.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards