kadavro

Alla inlägg under maj 2013

Av Kim Österberg - 30 maj 2013 22:53

Hur ofta ser man inte detta? Modellen som visar en övning kollar in i kameran vilket gör det svårt att se hur en övning bäst utförs?

Av Kim Österberg - 30 maj 2013 22:42

Vi har kollat lite Tom och Jerry från sextiotalet. Jämfört med tidigare filmer så har mindre energi lagts på de små detaljerna i animeringen och man har fått en förkärlek för absurditeter som låter en ana ett stort drogberoende i studion.

Handlingen håller heller inte riktigt samma fart. En del till beroende av musiken.

När Tom uppvaktar en kattfröken kommer jag på mig själv med att tänka: ojdå, hon var inget kap...

Könsrolltänket på sextiotalets Tom o Jerry ser väl ut som väntat.
Tjip tjip

Av Kim Österberg - 27 maj 2013 05:54

Det kommer nog bli mer inspelat nu. Jag har testat allt möjligt med de saker jag har tillgängligt så nu kan jag nog sno ihop vad som helst med väldigt lite arbete. Återstår att testa att göra drägliga inspelningar av låtar också.

Men just nu gäller det bara att ta sig till jobbet och överleva dagen o sedan veckan.

Av Kim Österberg - 23 maj 2013 09:17

Måste kolla på marknadsbiten lite. Var när hur ska jag promota! Till vilken kostnad?

Jag måste kolla på lite backdrop. Lite information osv. Min podcast funkar lite både som marknadsföring och materialutveckling. Det är ju en bra grej men nu måste jag synas lite mer ute bland folk.

Underanför klubbarna och borta från datorerna.

Av Kim Österberg - 13 maj 2013 12:37

Trots allt så fick jag ordning på avsnitt 6 av kkk. Det visade sig att Dropbox som jag använder för att tanka över ljudfiler från telefon till dator inte längre stödde min inspelningsapp.

Som tur är kunde jag lägga upp det oklippta ljudet på soundcloud som privat inlägg och tanka ner det till min studiodator för redigering.

I veckan ska kkk upp på iTunes är tanken. Jag låter er veta hur det går!

Av Kim Österberg - 7 maj 2013 06:09

Min ståuppomobil ska besiktigas idag. Det är bara att bita ihop och göra det. Lilla blå är rätt viktig för mig. Pendlingen till jobbet om dagarna sparar 2 till 3 timmar och ståuppgig är helt omöjliga att ta om jag inte kan köra själv. Samåkning funkar ju men det är ju inte alltid det går.

Hon är rätt fin ändå Lilla blå så det är nog inga större fel på henne.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards