kadavro

Alla inlägg under september 2013

Av Kim Österberg - 27 september 2013 05:50

Har börjat få kläm på hur man skär fram motiven och trycker. Att göra någon slags tvärsnitt med MDF verkar också funka rätt bra. Det är dock lite uppsugande så jag funderar på att testa att försegla MDF med lack.

Att skära i polyuretan funkar också bra. Faktiskt. Jag ska även testa kartong. Allt eftersom beroende på vad jag ska göra med det trycket.

Av Kim Österberg - 25 september 2013 05:51

Första avsnittet av andra säsongen.


Av Kim Österberg - 20 september 2013 17:17

Har jobbat vidare med trycktankarna och har nu beställt lite material från slöjdetaljer för vidare experiment.

En del howto's och videoinstruktioner har jag kollat på för att skapa mig en så bra uppfattning som möjligt om hur jag ska gå tillväga. Till och med en del om helt andra saker bara för att inte missa något intressant.

Av Kim Österberg - 19 september 2013 12:41

Fortsätter undersöka hur jag på hantverksmässiga sätt producera posters och annat material. Stay tuned!

Av Kim Österberg - 18 september 2013 22:25

Har varit på en idéverkstad. Svårt att sammanfatta vad den handlade om kortfattat. Kreativitet, ungdomar, entreprenörskap osv. En arbetsgrupp jag anslöt till var inriktad på att få igång kulturliv och kreativa människor lokalt.

En fråga som dök upp på sidospår var kulturföreningen jag och Tito m.fl vill dra igång. Kan man kanske skapa den som en avdelning till en befintlig förening? Finns en del vinster med det.

Av Kim Österberg - 8 september 2013 21:52

Tränar med mdf-skivor och billig akrylfärg inför ett litet projekt. Några av mina bättre skämtteckningar ska finnas till salu i linoleumtryckt utgåva. Det blir lite cartoon de luxe. Nästan finkultur. Jag skäms. Inte.

Det finns mer som jag tänkt göra med dessa tekniker men innan det funkar så är det dumt att lova.

Tog tag i att lägga upp ett nytt videoklipp på Youtube och har nu skickat runt länken lite för att ragga scentid.
Hej har kollat

Ni borde kolla in mitt soundcloud förresten. Lade upp ett klipp med Preben. Soundcloud.com/kadavro

Av Kim Österberg - 3 september 2013 05:50

När den lilla nätta kameran dyker upp så måste jag börja planera för dennes användning. Liten och billig som den är så ska den kunna placeras ut så att jag inte behöver oroa mig för att den blir förstörd, stör eller blir stulen.

Men inget går att säga förrän den är hemma och jag kan provfilma. Kanske går det utmärkt att placera den på scenen? Vi får se.

Av Kim Österberg - 1 september 2013 22:02

Ett klipp från ett gig ligger nu uppe på Youtube. Tito har haft vänligheten att filma. Klippet är lite skakigt osv men det var kul att kolla det för att konstatera att man minns rätt.

Jag skulle gärna placera ut en egen kamera om t ex ingen är med som kan hjälpa till men telefonen är för oumbärlig för att riskera få stulen och min Olympus är klumpig och den vill jag inte heller riskera.

Hittade något som kan vara svaret. Nyckelringskamera. Liten o skitbillig. Med lite träning kan jag nog lätt placera den någorlunda rätt inför äntring av scen. Det viktiga är att dokumentera mera av vad som händer.

Fjärde vågen rullar in.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards