kadavro

Alla inlägg under januari 2012

Av Kim Österberg - 31 januari 2012 22:55

Av de klubbar jag hört av mig till så har en lagts ner. Två kommer inte köra i vår. En har inte hittat ny lokal så,  den har inga planer heller för våren. En klubb jag hört av mig till vill blanda korten lite så jag får återkomma till hösten.


Det blir till att spotta i nävarna och steppa upp lite mer så man får någon regelbunden scentid i vår.

Av Kim Österberg - 30 januari 2012 22:54

 

Av Kim Österberg - 30 januari 2012 22:37

Såg just en "artikel" med titeln "Hunk från förr". Jag ryggade tillbaka. Vid titeln fanns en bild på Ian Ziering både från nu och från tiden då han var med med i Bevvan som Steve. Hunk är ju fel ord. Han refererades oftast till som den fulla blonda killen. Det är liksom något äckligt med hans utseende. Kan vara de genomskinliga ögonbrynen och det faktum att han ser lite ut som Alfred E. Neuman.


Artikeln berättar att det inte går så bra för honom att få roller nu för tiden. Kan det bero på att Shrek redan är gjord och animerades?

Av Kim Österberg - 30 januari 2012 00:34

Det känns som att komikerkollegor som har nära till klubbscener är rädda för öppen scen-arrangemang. Visst är det dåliga förutsättningar där men det är inget emot att inte uppträda alls.

 
Av Kim Österberg - 29 januari 2012 10:38

Jag är medlem i en mailinglista för Gimp-användare. Man kan ställa och svara på frågor till och från andra användare vilket är upplysande. Det kommer även en del tips till listan med hemsidor osv. Någon gång kan det vara uppdragsgivare som letar gimpkunniga. Alltså en bra lista att vara med i om man är en aktiv gimpanvändare.


Det är inte särskilt svårt att anmäla sig men det krävs att man först registrerar sin adress och ett lösenord och sedan följer instruktioner som man får i ett mail från mailman. Därefter får man delta i mailinglistan och får hem andra inlägg till listan. En gång i månaden får man ett mail från mailman om lösen osv så att man vet hur man ska kunna hoppa av listan. Varje inlägg som skickas via listan får också en footer som berättar var man loggar in osv för att hantera sitt medlemskap.


Visst känns det som att det inte är något konstigt? Men det är det. Vart tjugonde inlägg kommer från folk som skriver att de vill hoppa av listan. De får ett snabbt svar om att det kan de sköta själva utan att be en admin och så får de några beskrivningar om hur de ska gå tillväga. Lite ouppmärksamt kanske av dem att missa informationen själva men det brukar lösa sig. 


Men nu senaste exemplet tar alla rekord. Han har skickat totalt 20 sådana mail. Fått svar 20 gånger och fattar ändå inte. Det finns folk som inte borde få ha tillgång till datorer öht.

Av Kim Österberg - 28 januari 2012 18:04

Under gårdagens "Svara på frågan!" så fick jag en lapp som Simon skrivit.


Drömmar upplevs i ett ljus i mörker.

Minnet gråa fasader Härstammar ifrån öken.


Alltså en dikt snarare än en fråga.  Jag läste upp den och tackade Simon, sedan sa jag att jag blivit helt emo och skulle hem för att skära mig själv. Spänningen med "Svara på frågan!" ligger i just det här att man inte vet innan man gått upp på scen vad man får och då är det på gott och ont bara att göra sitt bästa.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards