kadavro

Alla inlägg under december 2011

Av Kim Österberg - 31 december 2011 16:57

Jag var på en liten flyttrea igår. Det är butiken Karlssons i  köpcentret kärnan som ska flytta och nu var det 50% på allt i butiken. Sedan länge har jag tittat efter en eldkorg där av den lyxigare varianten. De har en enkel för 200-300 men det är bara en korg utan askuppsamling osv.


Den här lite lyxigare får man skruva ihop och då har man även en insatts som helt enkelt gör att man kan elda grillkol och grilla.  1000kr för denna rätt stabila pjäsen. Men nu 500 kr. Två saker. Jag kommer få leta länge innan jag hittar en sådan för det priset och jag hade råd just nu. Så jag släpade med mig den ut ur butiken. Känns som att den väger mellan 20-30kg. Men jag lade ut pengarna, fixade transporten hem och monterade ihop den. Glad och stolt över att ha gjort ett kap.


När jag monterat ihop den nämnde min flickvän något om att Finnvedsbostäder har eldningsförbud...


Av Kim Österberg - 30 december 2011 07:51

När jag rastade Molly sådär tjugo i elva igår så hörde jag att det brummade om en bil som stog i ett av garagen utanför vår lägenhet. Så någon meckar med bilen klockan tjugo i elva? tänkte jag och gick hem. Efter en del pyssel så var klockan tjugo över elva. När jag gick in i sovrummet för att lägga mig så skorrade rummet av ett dovt ljud. Snabb överläggning med flickvännen så kom vi fram till att hon hörde den bilen startas någon gång efter tio. Orsaken till att vi plötsligt lade märke till ljudet igen var ju att allt annat som störde hade stängts av och nu så stog då en bil i ett garage med väggen parallel med vår sovrumsvägg och vårt fönster. Nu tänkte jag helt annorlunda mot tidigare. En bil som stått på tomgång i ett stängt garage en längre stund luktar självmordsförsök.


För att göra kort historia lång. Jag går ut och bankar ett par gånger på garagedörren och när jag inte får svar börjar jag fundera på att ringa 112. Att dörren var låst förutsatte jag bara. Men innan jag tog fram telefonen kände jag på dörren. Den gick inte dra upp bara sådär men jag vred på det där konstiga handtaget, hörde ett klick och drog upp garagedörren. I det här läget gjorde jag ett onödigt misstag. Jag gick in direkt. Man ska vänta en kort stund för att låta gaserna blandas upp med mindre giftig  luft först. Väl inne i garaget kollar jag förarplatsen, baksätet och last utrymmet snabbt. Ser ingen människa. Öppnar bilen och vrider av tändningen. Kollar runt i det lilla garaget efter någon kropp, går ut därifrån och drar en lättad suck. Andas.


Kände igen bilen och svor för mig själv. Den tillhör en granne jag pratat med och det skulle ju inte ha förvånat mig om han på fyllan gått ut och startat bilen bara som en sådan där "Om man skulle ta och starta bilen lite"-grej. Så var det dock inte. Det var nästan ännu dummare.


Jag knackar på hos honom, hans sambo öppnar och jag förklarar ärendet. Får reda på att han dragit ut i något hastigt ärende så vi kommer överens om att jag går och hämtar nyckeln och låser bilen. Varför jag inte gjort det redan förstår jag inte. Men när jag är tillbaka i garaget så kommer en bil. Ingen reaktion från bilen men jag uträttar mitt ärende, stänger garaget och går tillbaka till husen. DÅ, kommer två killar från bilen springandes och en ropar "FÅR MAN FRÅGA VEM DU ÄR SOM SMYGER RUNT GARAGEN?". Ja, med hela den förorättade attityden hos någon som tar någon på bar gärning. Den ena killen, han som ropat var min granne. Så jag svarar bara med förklara läget samtidigt som jag lämnar över nycklarna.


Det blev en rätt intressant attitydförändring när han förstog att vi oroat oss för att någon försökt ta sitt liv. Men han propsade på att det bara var tjugo minuter som bilen stått på och att han haft den på tomgång för att ladda batteriet då någon skulle hämta bilen. Ja, konstigt, för får du bara igång bilen och generatorn går så kan du ju köra iväg den för det mesta och om du kör långt så laddas batteriet. Annars får man väl kabla igång aset nästa gång man ska flytta den?


Jag ska vara ärlig, jag tror inte att min granne är ett geni.


Däremot min goa lilla hund är rätt smart för det mesta.


 


Puss puss på dig lilla Molly där du ligger på soffans ryggstöd.

Av Kim Österberg - 29 december 2011 16:33

Ni kanske undrar hur gammal? Jo, så pass att jag blir glad varje gång jag får visa ID på systemet. Det hände idag och efter ett "Oj då!" från kassörskan så sa hon något om att mössan lurade henne. Så är man 33 får man inte ha en sliten mössa på sig. Ja, och så kan det vara schalen, för sådana har inte killar över 25 i Finnveden officiellt.


 


Lite suddigt osv och inte ser jag glad ut heller på bilden... Borde skärpa mig helt klart.

Av Kim Österberg - 29 december 2011 16:27

Jag gjorde våfflor idag och till våfflorna skulle det ju vispas grädde. Nu var inte mellangrädde den lättaste att vispa. Så här fin blev jag.

 

Av Kim Österberg - 27 december 2011 19:30

När vi ändå var i Ullared idag så gick jag in på Netonet och köpte en olympus E-PL1. Det kommer tas en del bilder framöver. Min förra digitalkamera fotagraferade jag med tills knapparna föll sönder. Det var en kompaktkamera och jag kände att när jag nu köper en ny kamera så vill jag smyga in en vända på systemkameraområdet. Ironiskt nog så kostade den gamla kompaktkameran nästan lika mycket som den "nästan systemkameran" som jag nu köpt.

 

Av Kim Österberg - 26 december 2011 23:38

Kan ni läsa detta?

 
Av Kim Österberg - 26 december 2011 19:40

Brew-Sell-Call

 
Av Kim Österberg - 26 december 2011 10:47

Ett liv. Fyra kort. GTD. 

 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards