kadavro

Alla inlägg under januari 2016

Av Kim Österberg - 31 januari 2016 22:32

Det här med främmande språk och vikten av hur man betonar.

 

Av Kim Österberg - 31 januari 2016 22:24

När jag omplacerade Sibylla förra året så skrev jag så här i blocket-annonsen:


Sibylla är 4 år, väldigt kelig och tillgiven men ändå återhållsam. Lite som en promiskuös Greta Garbo. Vill du ha långa konversationer där du kan fylla i vad tusan man vill mellan raderna ( mjauningarna ) så är Sibylla katten för dig. Senast idag förklarade jag för henne varför hon inte kan få en skateboard. ( bristen på hjälm och knäskydd i kattstorlek.)

 

Sibylla är kastrerad, för jag ville inte ha problem med överraskningar som "Hoppsan det där var ingen dammråtta!".

 

Hon är en utpräglad innekatt som hellre kollar på film än tar en promenad. Gällande utomhus så kan hon nog vänja sig vid det men jag tror det bästa är om hon fortsätter vara innekatt.

 

Sibyllas stora passion och livsuppgift är att fånga den röda punkten från laserpekaren. Hon har verkligen gått in för det. För ett halvår sedan skröt hon om att hon lyckats fånga den och skulle skriva en vetenskaplig avhandling om sin upptäckt men jag lyckades få henne att inse att hon bara varit så ivrig att lyckats att hon drabbats av "false positives", dvs att att hon tolkade data som sa något annat som att hon fångat den röda punkten.

 

Jag tror att Sibylla skulle må bra som ensam katt i ett hem hos en pensionär som är ganska pigg men inte för pigg. Eller. Jag tror t ex att hon skulle passa perfekt hemma hos en dam på 68 år som dömts till fotboja. Ni vet en sån där människa som man omtalar som att "Hon är i alla fall snäll mot djur". Det verkar som att hon mår rätt OK av att vara ensam hemma medan jag är på jobbet men jag vill verkligen se att hon kommer till ett hem där hon får all den tid och uppmärksamhet som hon förtjänar.

 

Hund har sibylla bott med större delen av sitt liv men vill helst inte prata helst om det. Barn är för Sibylla ett okänt begrepp. När hon sitter i fönstret och ser barn passera utanför så blinkar hon och gnuggar sina ögon för att sedan försöka boka tid hos optiker.


Sibylla kommer komplett med kattlåda, laserpekare, litet kattträd och en driksvattenfontän. Skulle man extrautrusta en katt mer så får den springa runt med en mugghållare på ryggen.

Av Kim Österberg - 31 januari 2016 22:06

Lite blandade bilder som jag nyligen lagt upp på instagram o fejan. Det är lite färglagda teckningar jag haft liggande och så en nyproduktion ( my anaconda don't want NUN). Blyertsskissen svängde jag ihop från en gammal anteckning jag hittade. Vi börjar då här med en Vanlig Kanindjävel.        

Av Kim Österberg - 24 januari 2016 21:56

Jag uppträder ganska oregelbundet och det senaste året har det varit lite intressant. Det har varit fler besök på Big Ben än sammanlagt under mina tidigare år.. Mitt nästa gig blir 6/2 i Linköping. Det viktigaste med det giget är att det markerar sjuårsjubileet på ståuppscenen för min del. Debuten var 1/2 2009. Information om giget finns på fejan naturligtvis.

 https://www.facebook.com/events/922656437815492/

Av Kim Österberg - 24 januari 2016 21:47

Ni vet hur det är att vara kattägare...      

Av Kim Österberg - 24 januari 2016 21:45


Kvällens kommentarer till Expressens nyheter.    

Av Kim Österberg - 24 januari 2016 21:10

 

Av Kim Österberg - 24 januari 2016 16:53

Jag ägnade mig en gång åt att ersätta ord i filmtitlar med Glenn. Det blev ju konstigt kul men sedan tog jag det ett steg längre... 

                                             

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards