kadavro

Alla inlägg under december 2010

Av Kim Österberg - 30 december 2010 18:08

En komikerkollega skrev att han inte tänkte skaffa någon personlig gilla-sida på Facebook förrän han har fyllt sin kompiskvot på FB. Altså 5000. Han tycker det är FB-vett.


Det tycker inte jag. Även om jag fyllt min kompislista med folk som jag ser som kollegor och en eller annan idol så kommer jag inte lägga till alla, vars arbete jag råkar gilla, som vän. Och så tror jag en del andra resonerar också. Det är lättare att klicka på en gilla-sida och så kan man följa artisten i dennes arbete, än att försöka bli vän med personen och sedan få se gröttallriksuppdateringar och dylikt som han gör. 


Så redan när jag började min stapplande bana som ståuppare skapade jag lite ironiskt men med allvarlig avsikt en personlig Gilla-sida. Jag hade redan lite cred från 2-3 års skämttecknande så jag antog att det kunde räcka. 


Min profil på FB är rätt öppen så ni kan ju jämföra: http://www.facebook.com/kimsson

Med:

http://www.facebook.com/#!/pages/Kim-Kadavro-Johansson/84004687231

"Bara" 28 som gillar, de flesta är min familj eller liknande just nu, men roligt ändå :-)


Enligt min ringa mening så är Stephan Ahlgren definitivt en kille som gjort sig förtjänt av en gilla-sida. Stephan lille, våga ta mer plats för helvete!

http://www.facebook.com/#!/stephan.ahlgren


Så... Jag antar att jag får fixa den där Gilla-sidan då du vägrar själv...

http://www.facebook.com/pages/Stephan-Ahlgren/176961522336948?v=wall


Gott folk, gå in och GILLA!!!!

Av Kim Österberg - 30 december 2010 09:47

Kära Arla, Vi män med håriga ryggar, som i århundraden kallats Yetis, Bigfoot och Snömän, känner oss kränkta av er slarviga användning av ordet snö. Innehåller bollarna ens snö?

 

Av Kim Österberg - 27 december 2010 17:15

De flesta gigen jag haft i år har jag själv organiserat. Men glad för det ändå är jag för jag har fått göra så mycket kul. Ett gig var som underhållning på kamratmiddagen för SM i orienteringsskytte.


Bland det bästa jag gjort framträdandemässigt i år gjorde jag på Sunkträsket i våras och på Higgins i höstas. De här gångerna gick jag in med hårt material och sålde in det.


Mina mer svenssontillvända gig börjar bli bättre nu också, men jag behöver verkligen mer scentid av den sorten. Mitt framträdande på  Höganäs kulturnatt var något bättre än det jag gjorde i tältet på Helsingborgsfestivalen men det var fortfarande sådant där säkert och tryggt standardmaterial. Jag måste fila mer på den biten. Man kan inte alltid framträda på rock-klubb.


Den riktigt stora nyheten är att jag fått igång två riktigt aktiva proto-komiker i Gislaved. Men det är inte allt, det finns fler där ute som vill börja. Det här fyller ju ut scentiden på Gerilla Comedy framförallt men ger också möjligheter att samåka till gig utanför regionen. Det ska för övrigt bli av 8 Februari nästa år. Jag ska åka till SNACK med Tito ooch Sussie.


Två riktigt spännande uppdrag kom till mig under hösten. Det första var som speaker vid en fotbollsmatch mellan blocken och det andra var som gästkrönikör i lokaltidningen. Det senare gör jag gärna om.


Efter mycket  mailande så fick jag till slut scentid i Borås. Men tyvär blev det dubbelbokat så de lovar mig en tid efter nyår istället. Kul iaf. Borås ligger ju så nära.


Min nalle Teodor lurade mig till att skicka in en anmälan till Talang 2011.... Vi får se om det blir av.


Skämttecknandet har legat nere under året och jag har inte marknadsfört mig något nämnvärt. Nu blir det ändring där med.


Av Kim Österberg - 19 december 2010 18:50

Igår var jag i Värnamo och köpte lite julklappar. Letade upp två julklappar som ska göra hela 2011 till ett lite guldkantat år för min flickvän. Eftersom hon troligen läser den här bloggen kan jag inte skriva så mycket mer om dem.


Ärligt talat. Bör man blogga om julklapparna man köpt? Min faster Elsie lär väl ändå inte kolla så sjalen jag köpt åt henne går nog att nämna. Liksom tidningsprenumerationen och White Musk-parfymen till Mamma. Morsan älskar tydligen den doften så vad gör man?


För min egen del så passade jag på att köpa två saker som jag knappast brukar ha råd med i vanliga fall så jag passade på nu när skatteåterbäringen kommit. En  doft, Dior pour Homme. Ett par skor, Converse all star.


Det är alltid trevligt att lukta gott, tidigare hade jag Obsession for Men av den anledningen men tänkte att jag nu borde sattsa på en ny klädsam doft. De här dofterna kostar en hel del men de räcker länge och man känner sig helmysig när man luktar så där gott.


Converse, converse och converse. Någon övertygade mig om att det var det som gällde och när jag köpt mitt första par juni 2009 så var jag fast. Det är alltid rätt med Converse på fötterna och förutom den stilmässiga fördelen så sitter de väldigt skönt i jämförelse med det mesta jag haft på fötterna. De här två sakerna gjorde dem till en naturlig del av min scenklädsel. Det där paret har jag slitit rätt bra nu, både på och utanför scen, så när jag såg att det var kampanj på skotrend där man fick ett par  för 549 kronor slog jag till. Normalt ligger priset på 700kronor. Mitt äldre par som fortfarande håller var gråa, det nya paret är skönt blåa.


De där två inköpen kommer  sätta guldkant på mitt 2011.

Av Kim Österberg - 8 december 2010 19:12

I morse vaknade jag efter en dröm där en sjuk men rolig historia berättades. Den handlade om en blomma som ville bli som en annan blomma som var så fin. Så blomman frågar den fina blomman hur den ska kunna bli det. Svaret var väl inte det bästa... 

Kan bli kul som mjukdjursfabel tänkte jag på väg till jobbet. Samtidigt kom jag ihåg en lika sjuk fabel som jag brukade berätta för jobbarkompisar förr. Tyvärr kan jag inte skriva så mycket om det just nu men för mitt egna minnes skull om vad jag ska skriva manus till och spela in.


1) Lillnallen till Teodor "Hur blir jag en lika bad ass maffianalleledare som du?"

2) Skriv om den där gamla fabeln med Benny O Kenny så att den behandlar Nallarna. Slutkläm "Skrattar bäst som skrattar sist, jag var vaken!!!"


Av Kim Österberg - 6 december 2010 23:28

I år har jag inte orkat jobba med marknadsföring så mycket som jag skulle ha behövt. Förra året fick jag en del gig enbart på den aktivitet jag haft i tidningar och gratisgig jag gjort, så jag trodde inte jag skulle behöva ligga i så mycket i år för att iaf få något gig. Detta eftersom jag varit mer aktiv än förra året.


Nu lade jag märke till att en bekant har haft fullbokat den senaste tiden. Då börjar man ju fundera på hur det blivit så. Jag tror inte han har haft en stor kampanj, men han har andra fördelar i passiv marknadsföring.


  • Han har en quiz-verksamhet en gång i veckan på en välbesökt krog. Jag kör min  ståuppklubb en gång i månaden.
  • Han har varit aktiv med denna i flera år. Jag har kört den här klubben i ett halvår och varit aktiv i ståupp i två år. 

Bara den jämförelsen visar att om jag jobbar på och visar mig så kan jag komma att få samma fördel. Om ett antal år. Det är ju just också en skillnad mellan Quiz och Ståupp. Det är lättare att boka ett quiz till firmafesten då det är något alla kan få ut något av. Quiz väcker tävlingslusta. De flesta vet inte hur en ståuppshow kan vara. Man bokar en komiker och så hänger det på att han kan leverera. Som komiker måste jag då kunna visa att jag kan engagera en publik och underhålla den.


Så vill jag sno åt mig av firmafestkakan och kundeventdelen så får jag vara mer aktiv i marknadsföringen. Skaffa bra videoklipp att visa upp och så får jag skicka ut e-post och snigelpos som presenterar mig. Jag får fundera lite på hur jag ska fixa detta. Min gig-kalender är beroende av att jag lyckas kapa åt mig firmafester osv för att fylla på med gig-tillfällen och pengar till reskassa till andra gig.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards