kadavro

Alla inlägg under februari 2012

Av Kim Österberg - 28 februari 2012 22:32

Tito ringde mig ikväll. Han har varit på som en iller uppenbarligen. Det gäller iaf vad jag sett med bokningar. Redan nu på fredag går vi upp på en scen. Jag och Tito har legat ute med lite krokar och det börjar ge avkastning. Nice.


I mitten av mars ska jag ordna ett gig för inbjuden publik. Blir en experimentkväll. Sedan rullar det på.

Av Kim Österberg - 26 februari 2012 20:01

Ni som känner mig kan ana hur mycket jag önskar att jag gjort detta...

Av Kim Österberg - 24 februari 2012 17:57

Jag gillar den här låten. Men pinsam. Melodie MC.... Man skulle lätt kunna ta bort honom ur den här låten utan att det skulle skada. Videon sen då? Ash, skit samma. Jag gillar låten. Men det är väll mest för att den var populär när jag gick på högstadiet.

Av Kim Österberg - 19 februari 2012 19:48

Har ni sett de där sketcherna på Comedy Central med New Kids? En samling idioter som super, slåss och dansar till eurodisco? Gissa vad? De har en långfilm.


I den gör de samma saker som i sketcherna. Så ska man se den så är det för att man gillar deras idiotkavalkader. Alltså. Jag har sett den. Vet inte om jag vågar medge att jag gillade den. Det är som att de bara staplat idiotierna på varandra. På någon nivå känns det underhållande, men man skäms. Man anar vad som kommer hända, men tittar vidare.


Filmen var skit, men det var underhållande skit. Precis som new kids ska vara. Kolla in New Kids Turbo

Av Kim Österberg - 19 februari 2012 09:23

Natalia Kazmierska skrev en intressant men kort text igår och hon visar verkligen i sin text att hon vill skadskjuta debattörer. Hon använder effektivt ett grepp där hon låtsas se den sansade delen av motsidans argument för att sedan fortsätta jaga sin väderkvarn och avsluta med sitt egentliga ärende. "Låt bli att tjaffsa med religionen, annars kommer jag att kalla er hjärtlösa". Som hon skrev det:

Jag bara undrar vad har ni ateister gjort för samhällets svaga?


Att peka på de ateister som debattera om regionens plats i samhället och fråga "Vad har ni gjort för det fattiga?" är som att ställa samma fråga till en manisk gatupredikant. Svaret är iaf liknande. "Inget just nu för jag har fullt upp med att få ut budskapet".


Att sedan begära in en lista på ateistiska hjälporganisationer blir cyniskt. Särskilt om du diskvalifierar religiöst obundna organisationer. För att ateister är ingen kyrka, inte en enhet, inte en religion. Ingen stor organisation som kan ha regelbundna möten och skapa underorganisationer med frivilliga som tror sig köpa frälsning genom "godhet". Även om du själv väljer att prata om "Den ateistiska rörelsen".


De som argumenterar i debatter mot religion gör det inte för att döda religionen utan för att religionen ska vara ett personligt val som inte ska styra andras liv eller för att religionen inte ska få sabotera utbildningsväsendet med kreationism osv. Att belasta dessa med argumentet "ni har ju inga välgörenhetsorganisationer, vem ska hjälpa de fattiga om kyrkorna försvinner" är sjukt.


Så om följande punkter skulle uppfyllas så skulle man sluta hjälpa via de existerande religiösa hjälporganisationerna?


  • Barn får lära sig lika mycket om alla religioner och det sakligt.
  • Naturkunskapen innehåller naturkunskap och inte pseudovetenskaplig religiös kreationism.
  • Kyrka är skild från staten.
  • Skolavslutningar hålls inte i kyrkan eller i vart fall utan psalmer och bön.
  • Samkönade äktenskap tillåts.
  • Du får inte omskära ditt barn  
  • Och vad nu du kan hitta på som känns hotande mot din religion.

Att försvara religionen med att hjälporganisationerna finns känns som en stor eftergift när vi även har obundna organisationer. Om SD hade en hjälporganisation som hjälpte fattiga, skulle vi då låta bli att argumentera med dem om deras syn på Svenskar och Invandrare... Hoppsan, det kanske vi skulle. Eller?


Men håll de fattiga som gisslan bara. För all del. De är säkert tacksamma när de inser att katolska kyrkan cementerat mycket av den struktur i t ex sydamerika som håller fattiga fattiga. De gillar säkert att religionens löfte till dem som lider, att de kommer till ett paradis efter döden bara de är fogliga, egentligen är ett maktmedel för att hålla massorna i chack så att de rika med makt kan behålla rikedomen och makten.


Vi ska också komma ihåg att vara tacksamma för de som är goda för att de tror att de blir straffade av gud annars. För vad kommer de att göra när guds existens en gång för alla motbevisas? Jo, de kommer börja mörda, våldta och göra all möjlig skit vi inte ens trodde var möjligt.


Men Kazmierska presenterar faktiskt en sak i sin text som jag håller med om. Det där ateisttemplet är löjligt.


Av Kim Österberg - 18 februari 2012 17:12

   

Av Kim Österberg - 18 februari 2012 10:40

Idag är mitt vardagsrum konverterat till en sämre studio för att spela in ljud och videoklipp.


Molly och Teodor är avklarat. Nu väntar jag på Nalle Puh. Vi hörs.

 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards