kadavro

Alla inlägg under mars 2013

Av Kim Österberg - 28 mars 2013 05:54

Korta podden ska fortsätta. Kommer bli kul. Kommande ämnen för kunskapskomiken är Slaget vid Lund 1676 4 December och någoting om myten om en dvärgninja.

Spännande!

Av Kim Österberg - 25 mars 2013 06:03

Ett av mina små projekt börjar ta lite mer konkret form nu. Jag har haft en tanke om en kort show för podcast/webbradio/webb-tv.

Tito har en radioshow på en webbradiokanal och vi kom efter viss diskussion fram till att min idé funkar som ett inslag i hans show. Så första avsnittet är fixat nu och ligger uppe på soundcloud. Det kommer köras i Titos show ikväll antar jag.

Skönt när det händer lite grejer!

Av Kim Österberg - 11 mars 2013 08:10

Visst tycker jag det är kul att teckna men jag. Vill snabbt nå önskat resultat. Därav kommer att jag valt att rita "klippdockor" till mina serie-projekt.

Serierna har legat nere just för att jag knappt hat tid med det. Men med MyGag så kan jag teckna när jag har tid och sedan använda grafiken när jag behöver den.

Så på så vis kan jag bli mer produktiv och koncentrera mig på att skriva mer manus.

Ja. Då jag blir rätt begränsad i bild så ligger tyngden på dialog och berättelsen. Ärligt, någon Rembrandt har jag aldrig varit.

Av Kim Österberg - 10 mars 2013 21:01

I heart Power är en webbserie jag gjorde ett par månader 2007. Jag har sedan dess velat komma igång med den igen och till hjälp har jag skapat MyGag som egentligen bara är en XCF-fil som du kan öppna i Gimp och genom att tända och släcka lager skapa hela den tänkta rutan... Just nu ett ganska grovhugget system som jag förfinar.


Ni kan ladda hem den första versionen av xcf-filen från http://speedy.sh/QZZAZ/MyGAG-01-BETA.xcf


 

Av Kim Österberg - 9 mars 2013 20:34

Just nu jobbar jag på lite sidoprojekt som ska landa inom humorgenren men vara sådant jag kan göra stationärt och sprida. Ståuppen fortsätter som planerat men jag vill göra lite mer.

Blir till att spela in mer och rita osv. En del kodande också.

Hur som helst så tror jag det kommer bli kul!

Av Kim Österberg - 6 mars 2013 06:04

Förra veckan kunde man i media ta del av beskrivningar om på vilka sätt Fredrik Reinfeldt till utseendet liknar en ledsen hundvalp. Nu har det kommit in flera anmälningar om förolämpning ttill olika instanser bl a Polisen, tidningarnas opinionsnämnd och Berra's Pizzeria.

Det är ett antal hundar som slutligen tröttnat på att bli jämförda med en människa. Ledaren för upproret, som går under hashtagen #puppyriot på Twitter är Jack Russel Terriern Laban.
-Hur ska man kunna gå med hög svansföring som hund när folk förknippar hundar med en medelålders man som kämpar för den bortskämda överklassen ska få göra RUT-avdrag på att ta hem en mästerkock eller rentav hyra in hjälp till gymnasieungdomar för att göra läxor som är deras egna ansvar att klata av?

Laban tillstår att han inte vet vad det han sa betyder men att det låter bra. Vi har nått Fredrik Reinfeldt för en kommentar men han gnydde mest skamset.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards