kadavro

Alla inlägg under november 2011

Av Kim Österberg - 30 november 2011 22:53

Så. I helgen inhandlade jag en ordentlig mikrofonkabel för 150kr. 10 meter lång. Bra. Mer frihet till artisten. Light-PA-riggen är nu uppe i 300kr.


Mikrofon ska jag inhandla men tills vidare tror jag att jag kan låna min flickväns vivanco-karaoke-mik. Den funkar. Det är det viktiga. Att det kommer ljud öht.


Den här anläggningen Philips CD6660/00 Soundmachine levereras med mik egentligen men jag köppte den begagnad så den var inte med. Tydligen ska man kunna köpa en adapter för att driva den från ett bilbatteri...


När jag verifierat att allt fungerar som tänk rakt igenom så kommer det bli lite planerande.

Av Kim Österberg - 30 november 2011 22:32

Om ni går till Tidbloms nu på fredag och hoppas på ståupp så var den redan förra fredagen. Jag hade rått arrangören att ge Tito och Sussie en sjuminuter-spot baserat på att de har kört längre set lokalt. Senast jag var där bad jag om en 8-minuterspot själv och den här gången siktade jag på en niominuters. Det gick vägen för oss alla tre och vi är välkomna till våren igen. Nästa gång kommer jag nog att sikta på samma tid men passa på att testa annat material på göterborgspubliken.


Apropå Tito och Sussie så sa jag i bilen att iom att jag pushat för att de ska få sju minuter så hade ju jag satt lite av min heder på spel så de fick ju tagga upp och göra sitt bästa. Det är som någon uttryckte det en hård press att uppträda under de omständigheterna men de tog det bra och körde hårt. Vilket ökade trycket på mig själv... Och jag tror själv att jag satte det som väntat. Fasade in nytt material som testats lokalt också.


Kampen mellan Göteborg och Småland då? Brendan som debuterade på ståuppscenen den kvällen uttryckte när jag som sista smålänning körde att  segern nog gick till småland. Tito och Sussie kom på att vi vann eftersom vi ju fick gratis mat. Ja, se smålänningar.

Av Kim Österberg - 25 november 2011 00:03

För att få mer scenvana/scentid så har gänget diskuterat möjligheten att ta Gerilla Comedy till småorterna och smålokalerna runtom i västra småland för att framföra äkta rookie-ståupp. En detalj för att underlätta var att ha med en egen liten ljudanläggning för att slippa jaga runt och låna inför varje gig eller bara få köra där de redan har. En lösning var en sådan här portabel partymaskin för ca 1500 från teknikmagasinet. I små lokaler med lagomt med folk så räcker de till.


Det ska vara lätt att åka iväg och sätta upp.


Förra helgen var jag på Erikshjälpen och såg en gammal anläggning av samma modell. Lämpad för karaoke. 200 kr. Jag undersökte den och googlade fram manualen på telefonen. Idag var min flickvän där och hämtade den för min räkning. Nu var den prissänkt till 150 kr.


 

Inget flådigt men det är inte meningen heller. Den verkar fungera rätt väl vad jag hört ikväll.

Av Kim Österberg - 23 november 2011 21:55

Som inte fungerar 90% av tiden, så jag undrar vems rumpa man ska elda på?

 

Av Kim Österberg - 21 november 2011 06:29

Varför var hen tvungen att påstå att november inte var omsjungen? Det är ju som upplagt för besserwissers ska hoppa fram. Påståendet tillför ju heller inget till det de vill berätta.

 
Av Kim Österberg - 18 november 2011 18:36

Efter en ddel turer så är jag ombokad nästa fredag. Faktum är att Tito och Sussie nu gör sin Göteborgs-debut. Eftersom kvällen enbart bjuder på komiker antingen från GBG eller Småland så fick kvällen titeln "GBG VS Småland". Hur kul är inte det?


Vi har lite att bevisa nu. http://t.co/1Ds76yrM

Av Kim Österberg - 12 november 2011 15:08

Jag har en påminnelse per dygn om att jag ska sätta mig och dyka ner i CREATIVE_WORK-mappen. Nu är det inte alltid jag gör det exakt klockan 20:00 men något händer i alla fall på området varje kväll eftersom påminnelsen kommer.


Igår gjorde jag inget just när påminnelsen kom men innan jag lade mig tog jag och skrev ner några IRL-anteckningar och idag förde jag in dem i systemet samt gjorde en del jobb. Vad exakt säger jag inte men det är en del av wall of fun.


Lösa tankar och anteckningar skriver jag in i ett program som automatiskt slänger in dem i en textfil i mappen RAW_MATERIAL. Skalscript kan vara så enkelt men ack så kraftfullt.

Av Kim Österberg - 11 november 2011 15:57

Det är vad jag rent krasst, tekniskt och kallt ska göra. Det kommer vara sådant jag själv tycker är roligt så en hel del av er därute kommer nog tycka att det blir lite sjukt. Men så är det. För att vårda min inre skaparlust  måste jag göra detta. Tre. Allt enligt den övergripande planen. Wall of Fun.


Varför? Förklaring kommer.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards