kadavro

Alla inlägg under mars 2011

Av Kim Österberg - 31 mars 2011 12:42

Taktiken verkar fungera!!!

 
Av Kim Österberg - 28 mars 2011 22:53

Sabina i katthuset. Hon har blivit mer tillgiven efter kastreringen. Vi har några riktigt fina kattfröknar.Men Sabina betyder något speciellt för mig. Hon gjorde min lägenhet till ett hem. 

 
Av Kim Österberg - 27 mars 2011 21:23

Jo detta! Jag valde att texta med en av alla varianter på stavningar av hans namn.

 

Av Kim Österberg - 27 mars 2011 17:07

Jag har nu fått jaga ifatt min lokala partner för hemmabasen för Gerilla Comedy för att få reda på hur det blir med vårens tider. Eftersom jag haft mycket annat på G ett tag så har jag koncentrerat mig på det och att försöka få tag på just hemmabasen. Därför har det övriga arbetet med att hitta scener till turnén legat nere. Beskedet som jag nu fick dra ur dem var att de inte vill köra mer Gerilla Comedy för att det kom för lite folk i November och December. Vi kom överens om att köra en kväll i Maj iaf.


Som jag ser det kan man inte bara köra tre gånger och sedan tro att man har en publiksuccé på G när det dessutom är julbord att konkurera med. Man kan definitivt inte jobba upp en publik heller om man inte kör igång rätt kvickt efter Jul-uppehållet. Behöver jag säga att komikerna egentligen inte kostat dem något?


Så läget är som följer, ur min synvinkel. Gerilla Comedy har ingen hemmabas och jag kommer nu att se till klubbens fortlevnad som koncept i första hand. Därför kommer följande aktioner tas.


Logootypen byts ut mot en som inte har samma ip-belastning som den tidigare. Om vi trycker upp affischer ska inte vi bli stämda för att använda samma logga som skapades och användes av den tidigare hemmabasen.


En turné i Maj ska fokuseras på. Nya baser ska undersökas men ingen exklusivitet utlovas ens lokalt så som det först gjordes med tidigare basen.


Gerilla Comedy tar konflikter som behövs för Gerillans fortlevnad, för kampen för ett demokratiskt rookiesverige!


Leve rävolutionen!

 

Av Kim Österberg - 27 mars 2011 16:44

Igår var vi som sagt i Kalmar och körde ståupp.Tito, Sussie och jag. Klubben i Kalmar hade flyttat och det var nypremiär efter tre månaders uppehåll som därtill inte  annonserats ut. Det kanske inte var så mycket folk i publiken som det skulle kunnat vara, men det blev en bra stämning i lokalen iaf.


Lotta Borg var kvällens MC och skötte sig bra. Hon är van vid att prata men då mest i radio så hon var lite nervös inför sitt framträdande som MC. Jag funderade på att tipsa om uppvärmning men kanske bara skulle göra det jobbigare för henne. 


Det man saknar när det är en ovan MC är att publiken värms upp med klapplekar och dyligt men det gör bara att första komikern på scen får dra igång publiken. Sussie gick upp och skötte det jobbet väl. Vi har medvetet kört många svåra scener lokalt för att klara det.  Hon fick mer och mer skratt under tiden hon körde. Lugn och trygg på scen tuffade hon på som ett lok.


Tito körde helt enligt sin vanliga plan och hade nu inte ändrat så mycket vilket gav att han också levererade som förväntat.


När jag klev på var publiken rätt varm och jag kunde börja lugnt och stilla och sedan öka igenom mitt set. En viss del av Teodor-materialet gick inte hem som det brukar men den nya delen med Nall-Quaida gick hem mer än jag trott att det skulle göra. Ibland kanske jag pratar otydligt eller betonar fel delar av en mening. Jag ska studera videoklippet.


Efter mig klev Fredrik upp efter en fin presentation från Lotta Borgs sida. Det ska hon ha att hon lade ner mycket möda på sina presentationer. Fredrik gick hem i stort men något som stack ut var en bit om förintelsen som man inte var beredd på. Gud vad skratt det blev. Fredrik är rätt trygg på scen och verkar köra lite på frihand. Inte improviserat men han verkar inte planera setet utan plockar fram material på känsla och ser vartåt det bär. 


Kvällen avslutades av Henrik Elmér. Lysande insatts med riktig crazy-humor där han visar prov på skrämmande fantasirikedom. Jag kanske letar upp klipp och postar senare.

Av Kim Österberg - 26 mars 2011 19:05

Nu är vi på plats i Kalmar! Bonde-söker-fru-Jonas sitter i publiken.

 
Av Kim Österberg - 26 mars 2011 10:14

Nytt utkasst till loggan. Ska digitalisera den och färglägga och sedan texta. 

 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards