kadavro

Direktlänk till inlägg 6 september 2011

En liten lista på låtar jag gärna lyssnar på.

Av Kim Österberg - 6 september 2011 22:31

För arrangemangen som fyller mig med energi:

Black Sabbath - Paranoid

Ozzy Osbourne - Crazy train

REM - Shiny happy people


Låtar som kan få mitt humör att gå upp oavsett hur låg jag är:

Israel Kamakawiwo'ole - Somewhere over the rainbow/What a wonderfull world

Anna Järvinen - Äppelöga

Kim Larsen - 682 A

Kim Larsen - Dagen för


En låt som gör mig vemodig men inte pga texten utan för hur den låter och de minnen jag har av den.


Steve Earle - Copperhead Road


Jag var ensam och sov med spotifys country-radio på. Mitt i natten vaknade jag. Ensam. Ledsen. I fosterställning på min säng som stog i min kala etta. Musikarrangemanget och Steve Earles vemodiga raspiga röst satte fingret på hur jag mådde just då. Jag har numera Steve Earles Copperhead Road i min spellista men har flera mer positiva minnen. Dock alla med ensamhet som gemensam nämnare. När sommaren kom 2009 och jag hade fått lite ordning på min etta. Långsamt började jag må bättre och soliga dagar hade jag fönstrena öppna. Satt där i min sunkiga soffa, läste en bok eller ritade. 


Det var den sommaren jag började spela Äppelögat. Den där äckliga ettan blev mysig när Anna Järvinens röst fyllde tomrummet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Österberg - 16 augusti 2023 18:20

Jag ska upp på en ståuppscen igen 3/10. Det känns som det kommer vara ett uppträdande för att känna efter om jag är redo att börja igen. Just nu funderar jag på hur mycket av mitt material från före utbrändheten jag kan fortsätta med. Nu är det bara ...

Av Kim Österberg - 22 maj 2023 21:58

Jag känner att jag börjar närma mig något. Mig själv. Efter många turer i mitt liv har jag tappat en del av mig själv. Den kreativa sidan. De senaste åren har jag hållit igång den på sparlåga i form av olika pyssel med mera. Hobbies kan vi säga. Inna...

Av Kim Österberg - 9 december 2022 20:43

Poetry slam kan vara något för mig. Eller, jag vet inte. Det är i alla fall ett utlopp för min kreativitet. Det är inte särskilt troligt att jag vinner en deltävling ens i SM men jag får iaf stå på en scen och framföra något. Den här, öhm, dikten har...

Av Kim Österberg - 9 december 2022 20:07

Funderar på en del saker. Hm. En hel del ändå. Måste sålla. SÅ. Det jag funderar på just nu är den där lilla detaljen med att jag vill börja skriva något.... Skönliterärt typ. Att sätta igång att blogga är en övning i skrivande.   Jag skriver myc...

Av Kim Österberg - 1 december 2022 18:19

När jag var runt trettio så funderade jag ibland på om jag skulle kunna jobba på t ex försäkringskassan eller arbetsförmedlingen. Jag kände då att jag troligen inte skulle klara det för jag är en yvig person. Visst trivs jag med givna regler att jobb...

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards