kadavro

Alla inlägg den 21 september 2011

Av Kim Österberg - 21 september 2011 19:52

Så här i efterhand ser man ett mönster. Jag har återfått mer av den produktivitet som jag hade för fyra år sedan men det har hela tiden varit en kamp. 2007 kom första stegen mot botten. I efterhand ser jag att det handlat om en lång serie negativa händelser som ledde ner i en depression. Både från mitt dagliga arbete och från mitt dåvarande förhållande. Man måste må relativt bra för att vara kreativ. Kreativitet kan vara ett hjälpmedel för att bearbeta motgångar men för att vara produktiv och skapa måste man ha ett go och en lust att skapa.


Babben Larson skriver om detta i sin bok. Man måste vara bra på livet för att vara bra på ståupp. För min del gäller det även tecknande och övrigt skapande. Samtidigt ser jag att jag måste ge min hjärna lite saker som den mår bra av. Låta den lösa problem och anstränga sig. Och allt skapande är inte lust. Ibland måste man se till att sätta sig ner den stund det tar och rita och skriva oavsett om det blir en fullpoängare. Vänja kropp och hjärna vid att göra det jobbet regelbundet.


Idag kom jag ihåg en idé jag fick 2007 och kände mig lika entusiastisk igen för den. I måndags tänkte jag på en figur jag ritade på gymnasiet och funderade på att göra något med honom. Får lägga band på mig så att jag inte bränner ut.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards