kadavro

Alla inlägg under maj 2011

Av Kim Österberg - 31 maj 2011 18:13

Om ni går in på min hemsida www.kimjohansson.se så kan ni där hitta ett ZIP-arkiv med skämtteckningar som jag gjort. Bara att ladda hem och njuta av således!


Det är inte barnvänligt. Ett exempel:

 

Av Kim Österberg - 30 maj 2011 09:22

Kladdar och övar! Det är inte lätt på en iPhone! 

 
Av Kim Österberg - 29 maj 2011 17:25

Jag säger som Persbrandt:-Jag älskar kola!!!

 
Av Kim Österberg - 28 maj 2011 23:23

Nu funderar jag helt plötsligt på en iPad som ersättare för Nippeltvist.

 
Av Kim Österberg - 28 maj 2011 20:47

Nämen å såååå tööööt man e då! Molly växer som en statsskuld, oroväckande fort!

 
Av Kim Österberg - 27 maj 2011 18:13

Idag trillade ett osett projekt i mitt knä och jag fick jaga ifatt några lösa trådar och sedan slutföra det. Ja, det var ett gjutverktyg som skulle tillverkas och jag räknade ut dess volym till ca 60 liter vilket med silikonets densitet på 1.1 blir 66kg. Samtidigt skulle ett annat verktyg i silikon på 10kg. OK, så här långt tangerar jag fikonspråk, lingo osv. Men vi hoppar fram till det väsentliga. Jag fick alltså mixa och hälla 70 kg silikon (tog bort lite ur det första projektets beräkning då jag insåg att jag klarade att täcka mastermodellen med mindre silikon.)


Så nu har jag hanterat... Ja just det, jag fick byta fat i silikonmaskinen ensam. 200kg väger det men det är mest skjutande rörelse att få den på plats... 200kg silikon!!! (de där 70 kilona kommer ju från 200kg-fatet)... Nåväl.


Kan bara konstatera att jag är trött och lite sliten av allt detta silikon. Inte alls så glad som Kissie ger sken av att man ska bli.

Av Kim Österberg - 26 maj 2011 19:36

Jag har nu ordnat så att mitt uppträdande på Tidbloms Pub 3/6 är säkrat transportmässigt. Problemet är ju att jag inte har någon bil och om man ska använda allmänna transportmedel så måste man nästan uteslutande övernatta. Det är där det blir knepigt. Alltså, övernatning kunde jag nog ordnat men jag skulle behöva vara hemma så tidigt som sju på morgonen lördagen efter för att ta hand om vår hundvalp medan min sambo jobbar.


Lösningen blev att jag samåker upp tillsammans med Tito och Sussie som då får komma med för att kolla medan jag betalar hela bensinkostnaden.


Vårat nästa gemensamma gig är inbokat 18/8 på Big Ben i Stockholm, men jag ska se vad jag kan ordna. Blir det pengar över så hyr jag en Bygdegård eller liknande och kör en show med T&S. Fritt inträde och vi kör massor av nytt som genrep osv. Hur spännande skulle inte det vara? Nåväl. Ett steg i taget nu men jag är rätt säker på att jag kommer få turnera en hel del med dem i framtiden.


De kommer ifatt mig och det är bra. Nu ska jag bara kolla hur jag ska ordna med ersättningar osv. Lokalt har vi också en handfull  ståuppintresserade som ligger i startgroparna.


Men 3/6, då ses vi på Tidbloms Pub!

Av Kim Österberg - 25 maj 2011 20:13

Min katt Sabina har fått den där vuxencharmen nu. Hon utstrålar "I don't give a damn" och kommer och kräver att jag ska klappa henne. Helst när jag läser en bok eller fingrar på min iPhone.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards