kadavro

Alla inlägg under februari 2014

Av Kim Österberg - 26 februari 2014 05:56

Lite sega dagar osv men snart ska väll ticksterkontot vara aktivt så jag kan börja sälja biljetter mm till föreställningar.


Ett par föreställningar med "Ta mig till er ledare" är på tapeten. Sveriges roligaste Aspergerinformation. Om och med Aspergers Syndrom. Just nu har jag på gång 14/3 19:00 i B-salen i Gislaveds Folkets hus och 27/3 19:00 i Teaterbiografen i Svenljunga.

Av Kim Österberg - 16 februari 2014 09:29

Har nu installerat BTSync på Telefonen, Raspberryn och min Laptop. Ganska enkelt att hantera systemet. Man laddar ner BTSync, startar den från kommandoraden för den som gillar det, ansluter till BTSync med webbläsaren. T ex 127.0.0.1:8888 och väljer admin-namn o lösen. Sedan är det bara att välja mappar att synca.


Skapa en secret på en enhet och sedan kan du synka den med de andra genom att mata in samma secret i de enheterna. Första projektet här är att synca DCIM på telefonen så att jag bara behöver knata runt och ta bilder och sedan gå till datorn och jobba.


Enkel lösning med många tillämpningar. Snubblade över BTSync när jag läste en text av en kille som ville ha ett alternativ till Dropbox.

Av Kim Österberg - 12 februari 2014 20:04

Ibland kommer man inte på vad en artist heter och vid sådana tillfällen så händer det att man säger rätt efternamn men säger Klas som förstanamn... När man hänger med mig vill säga. Det blir rätt roligt och utmanande när man sedan ska vidare... "Hans bror, Klas Blunt!"


Det blir en lek som jag kallar Klas-paradigmet. Den går helt enkelt ut på att undgå upptäkt när man ska säga Klas. Det är lite svårare än man kan tro. Om man blir upptäckt så ska alla säga Klas i kör där man skulle ha fått in det. Det är alltså i normala samtal man ska få in Klas.


Men nu till något mer allvarligt. Alice Babs dog i dagarna. Hon som swingade sig in i svenska folkets hjärtan. Hon sörjs av sina närmaste. Bland annat av sin mindre kända bror, Klas Babs.


Av Kim Österberg - 8 februari 2014 22:40

På något sätt ska mitt företag kulturskratt få visa upp sig på delinvigningen av Gummifabriken här i Värnamo. Just nu vet jag just bara detta och inget mer. Ska jag fixa en backdrop att hänga upp och lite symboliskt ställa mikrofonstativet framför? Ska det vara ett bord med informationsblad? Ska jag visa en film?

Frågor frågor.

Av Kim Österberg - 8 februari 2014 22:34

Får köra samma visa som i höstas. Pausa kurser och annat för senare förfärdigande så jag har tid och energi åt det jag ska göra.
Det blir lite fler föreställningar av olika slag att organisera runtom i bygden. Först min egen, sedan en ståuppshow och så har jag öppnat för att ta in andra föreställningar till orterna här i kring.

Det kommer bli slitigt men kul.

Av Kim Österberg - 2 februari 2014 13:51

Just nu säger det rätt mycket. Allt flyter på men jag måste prioritera.

Boka lokaler till turné står högt nu. Annars tar kursen i app-utveckling en del tid också.
Mer ljudklipp kommer snart. Jag har nu en Zoom H1 som hjälp. Det är lite så att det kliar i en bara man ser den.

Nåväl.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards