kadavro

Alla inlägg den 3 september 2011

Av Kim Österberg - 3 september 2011 11:55

Ibland kan man lockas att prata om ganska vidriga eller jobbiga saker på en ståuppscen. Det bästa vid det laget är att retoriskt korrekt inte tala om det. Möjligtvis antyda.


När jag framträdde inför Bredaryds marknadsbesökare ville jag nämna några ord om att någon i samhället hade dåliga eldningsvanor. Hade jag gått rakt på och bara hade öst på med skämt om hur de lade en rökridå över centrala Bredaryd så skulle jag framstå som ganska osympatisk. Istället började jag med att poängtera hur svårt det är att framträda inför folk man ska kunna se i ögonen även i fortsättningen. Sedan förklarade jag att därför kommer jag t ex inte skämta om *** som eldar så att det ligger en Lützendimma över byn. Avslutade med att han kunde känna sig lugn. Egentligen var det aldrig mycket till skämt men hela piruetten i sig roade publiken ordentligt. Därför är det också ett exempel på att framförandet är väldigt viktigt inom ståupp. 


Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards