kadavro

Alla inlägg under oktober 2013

Av Kim Österberg - 29 oktober 2013 21:46

Vi har mycket att stå i just nu. PR-material ska fixas. Delar av show repas. Ståupp bokas och studiecirkel hållas. Det blir eventuellt till att kapa några avsnitt kkk pga tidsbrist. 

Av Kim Österberg - 25 oktober 2013 20:39

Ja, som ståuppkomiker är man väl per definition Mikrofonkåt men jag är lite... Djupare nedsjunken i träsket. Prylnördande är något som lätt kan drabba mig. Just nu är problemet att jag vill gå ifrån telefoninspelandet och använda min mini-mixer och en bra mic. Jag har bara en mic och den är nedpackad med PA-utrustningen och mic-stativet är bökigt osv... Så jag letar efter en mic till, ett puff-skydd och ett bordsstativ. 


Just mikrofonen har blivit ett intressant projekt. Efter en hel del överväganden så har jag riktat in mig på stormembran kondensatormikrofoner. Min budget tillåter inte att jag bara kollar vad t ex "branchstandard" för voice-over-studios är och sedan köper den. Men jag kan kolla hur väl de fungerar som jag har råd med. Det finns en skitbillig T-bone-mic hos Thomann som jag skulle kunna nöja mig med men ett par snäpp över den siktar jag iaf och hamnar kanske på en Behringer B1 som just testats i en jämförelse med en respekterad mikrofon. Den levereras också med ett shake-mount som är en bra idé för att eliminera att vibrationer från vad som helst fortplantar sig in i mikrofonen via stativ o bord.


Ja, det finns också en tanke om att det ska se "rätt" ut om jag spelar in videoklipp. Det får liksom gärna se krångligare ut än det egentligen är.


Nåväl, jag ska titta in på den lokala musikaffären i dagarna och se vad de har inne. Har de någon kondensatormikrofon i min prisklass så kan jag lätt köpa den oavsett då det också är skönt att slippa vänta på en leverans. Hur stor är chansen? Vi får se.

Av Kim Österberg - 21 oktober 2013 20:34

Lite snabbt snodde jag ihop en KKK för att Titozan skulle ha ett avsnitt ikväll... Så lyckas de inte sända... Men KKK ligger uppe iaf!

Av Kim Österberg - 20 oktober 2013 11:20

Jag har alltid haft ett varmt förhållande till kängor. Jag har aldrig direkt haft budget för att äga "märkes"-boots men olika kängor har jag ofta ägt. På högstadiet så hade jag ett par kängor inhandlade på Överskottsbolaget.. eller kängor, pjäxor, det var någon slags kängor som hade en framkant som gick att snäppa fast.


En kort period i mitt liv har jag nu haft för mig att gå i basketskor.. Converse. Någon lurade in mig på det spåret. Nu är ju Converse o sneakers något av "ståupp-uniformen" också men jag känner att det är lite fel för mig. Kängor är mer praktiskt och signalerar lite av mitt knegar-ethos. Ska jag vara ärlig så känner jag mig lite som en udda fågel i ståuppsverige så varför falla in i ledet? Iofs så har jag börjat med kavaj o skjorta på scen också men det är ju sådant jag trivs i normalt sett också... Skatalit är man ju lite till mans också.


Nåväl. De kängor jag skulle vilja ha är ett par Solovair 8 eller 11 håls. Helst cherry-röda. Men tills jag känner att jag kan slänga ut 1300 på ett par så har jag hittat tillbaka till Svenska Armén. Inte M90-kängorna eller de sk, helikopterkängorna då utan ett par (nya) gamla Bruna Armékängor som var den modell FN-soldater hade mellan 60- och 80-talet. 295 kr är de definitivt värda. http://surplusbuy.se/products/444-bruna-kangor-fran-svenska-armen.aspx

 

Hittade föresten andra kängor jag skulle kunna tänka mig att lägga pengar på där men det får vänta. Kanske ska titta förbi deras butik i Borås isf så man kan prova dem.


När jag fick hem mina bruna kängor så var de torra i lädret så jag har behandlat dem i två omgångar med barnolja då jag inte hade fiskarsmorning hemma. Det står på inköpslistan nästa vecka. Gav de medföljande läderremmarna till katterna och satte i ett par kängsnören. Ett par sköna inläggsulor ska köpas in och sedan är dessa boots fit for standup and daily kim-life. Jag är kort sagt nöjd med kängorna även om jag misstänker att den här modellen inte har så bra grepp på halt underlag. För trehundra kronor i inköpspris av så pass hög kvalitet så funderar man på om man skulle köpa in ett par och modda.

Av Kim Österberg - 17 oktober 2013 21:27

Av Kim Österberg - 13 oktober 2013 16:33

Jag vet att P3 redan gjort något i den här vägen. Observationen är ju att Håkan Hellström låter som Björne när han sjunger Två steg från Paradise. P3 ringde en äkta björne-röst som fick karaokesjunga låten. Mitt grepp är att jag ändrade lite i texten men jag har bara gjort första raden för det känns som lite mycket jobb att göra hela låten när tåget redan har gått.


Av Kim Österberg - 9 oktober 2013 05:50

Nu är bollen i rullning. I slutet av nästa månad är det premiär för "Ta mig till er ledare", en enmanshow om att få AS-diagnos sent och att ha växt upp med en stark känsla av att något inte stämmer.

Vi ses på Falken!

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards