kadavro

Alla inlägg under maj 2023

Av Kim Österberg - 22 maj 2023 21:58

Jag känner att jag börjar närma mig något. Mig själv.

Efter många turer i mitt liv har jag tappat en del av mig själv. Den kreativa sidan. De senaste åren har jag hållit igång den på sparlåga i form av olika pyssel med mera. Hobbies kan vi säga. Innan vi dyker in i vad jag avser med kreativitet så måste vi kanske ta upp vad som stympat mig.

NEJ, jag har ältat de olika kriserna tillräckligt. Vad som behövs är ett par tankar kring vad som gjorde att jag tecknade 4 skämt i veckan och 1 serie plus skrev en del i en blogg på en numera nedlagd plattform. RUTIN. Det var en stabilitet i min vardag att jag skissade och antecknade under dagarna och på vissa tider satte jag mig ner och bearbetade det materialet. När jag tittar bakåt kan jag ju se hur jag stegvis tappade dessa rutiner. Frågan är hur jag kommer tillbaka till en bråkdel av det. En bra början är att sluta konsumera så mycket tomma kalorier som sociala medieposter är och sätta mig vid skrivbordet för meditativt skapande.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards