kadavro

Alla inlägg under juli 2011

Av Kim Österberg - 31 juli 2011 13:41

De få ackorden jag tränar just nu är rätt lätta men jag övar på att smidigt byta ackord och då sitter jag hela tiden och kämpar med G. Den enda trepunkters sättning jag tränar... Hm, borde gå att ta den med två fingrar.... Nej, det kunde jag inte... Kan kanske senare.


Ok, måste öva oftare. Har nu bla övat på in-out-two-finger-picking.

Av Kim Österberg - 30 juli 2011 19:18

Efter att mina föräldrar skaffat nio ungar så bar det sig ändå inte bättre än att de skiljdes i början av 80-talet. Mycket berodde nog på problem som uppkommit när de tagit emott en gård i norrland som inte fick brukas.


Så av olika skäl så var min pappa inte närvarande långa perioder under min uppväxt. Så förutom min pappa så har jag haft ett par andra manliga förebilder.


Den första tror jag nog var min dagmamma Anna-lisas make Folke. Jag promenerade ibland med honom och deras hund Rex. Jag har ett vagt minne av att han var skäggig och såg lite ut som Hasse Kvinnaböske. Ibland hängde vi med honom ut och fiskade också.


Trots att jag inte kunde skriva så skrev jag brev till Folke som han fick läsa upp för mig. Han såg mycket allvarlig ut, tog på sig glasögonen och läste högt "Eeeoä tTeeaa UUEE" Jag kände till formen på vissa bokstäver...


Vad mer kan sägas om Folke. Na, det blir nog en hel novell isf. Men där har ni en av dem som jag såg upp till som barn.

Av Kim Österberg - 30 juli 2011 11:25

Vad jag kan läsa på expressens hemsida så verkar Lars Von Trier fått en chans att ynka till sig sympatier. Ja, hans film Dogville fanns med på Oslo-terroristens lista över favoritfilmer på facebook.


Jagade reportrarna upp honom eller jagade han ifatt dem för att försöka visa sitt deltaganda och sin ånger över att ha gjort en film där folk dör?


Filmen har fan inget att göra med vad Anders sedan gjorde. Om nu Von Trier ska visa så lite konstnärlig integritet att han ångrar en film han gjort så finns det nog fler filmskapare som knappt borde kunna sova om nätterna av ångest.


Känns det inte lite som videovåldsdebatten? Terroristen skulle ha gjort som han gjorde oavsett om filmen funnits eller inte, för han är en hatisk idiot. Men trots att han är fylld av hat så kan han, eller kanske just därför, tänka ut sina grymheter själv.

Av Kim Österberg - 29 juli 2011 23:37

Auriga var ett spel jag spelade på C64, men det gar inget med inlägget att göra.


Bokningar av höstens gig börjar på allvar nu iom augusti månad. Jag såg att någon frågade efter komiker till ett gig redan i slutet av Augusti så jag tog och skickade en intresseanmälan för mig och mina två komikervänner.


För att underlätta lite när jag jagar klubbgig så kommer jag betala för ett medlemskap på en sida som har en av de komplettaste listorna i sverige över ståuppklubbar.


Vet inte om jag ens ska försöka höra av mig till vissa som verkar prioritera andra komiker på sina få rookiespottar. Vet ni? Jag gör nog det iaf. Man får ju inga scentider till skänks bara så där som rookiekomiker.


Fast den där klubben jag jagade scentid på i ett år kommer jag inte ens åka till om de så betalade mig.  Jag tycker helt enkelt att jag fick nog av dem förra året. Men jag kanske inte ska vara så principfast? Vi får se. Nu ska det uppträdas och slipas osv så ska vi se om det blir lättare för mig att få eftertracktade scentider till våren.

Av Kim Österberg - 29 juli 2011 23:27

Apropå blocket-annons. Det första som händer när man som företagare lägger upp en sådan är att en firma som säljer tjänster kring marknadsföring ringer upp en. Och det tar en bra stund innan de kommer ffram till sitt ärende... Suck.


Ja, nu ska jag jobba vidare med marknadsföring men utan deras hjälp. Tog fram en bild som ska användas på nya hemsidan som sedan ska pushas för med adwords.Den inte allt för snygga bilden av micken. Har också tagit tag i att Toona ett foto som ni ser här:

 

Kanske kommer även den upp på hemsidan i någon form. Fotot har ni sett innan. Men ifall ni missat det så är det här igen:

  Ser att jag ska sudda lite i toon-versionen.


Av Kim Österberg - 29 juli 2011 15:27

De oehört fula sockarna.

 
Av Kim Österberg - 28 juli 2011 22:46

Sabina i motljus bakom en gardin. Kool katt.

 
Av Kim Österberg - 28 juli 2011 22:45

Hur jag riggade hemma för att ta mikrofonbilden till headern. Notera kattens placering. Den var extremt viktig eftersom jag hängt en pläd på klätterträdet.

 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards