kadavro

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Kim Österberg - 18 september 2011 23:50

Min hund har något emot lille skutt!!!

 
Av Kim Österberg - 18 september 2011 19:36

Eftersom jag har syskonbarn med diagnosen asperger och en del av mina syskon visar tendenser till AS och en hel hög med andra orsaker så tyckte jag att den här artikeln på Svenska Dagbladet var intressant. Den handlar om hur det kan vara att leva i relationer med en partner som är aspie eller om man har det själv. 


När jag postade länken på FB så tipsade någon mig om en sida där man kan testa sig. Nu är det inte bara att gå och göra ett test egentligen, en asperger-utredning tar tid och innebär både intervjuer med dig och din familj samt observation av dig i olika miljöer. Men testet kan ju ge en fingervisning. Säkert är det något mer men ja ja, jag är ingen expert, bara besserwisser


Ni hittar testet på psykologitest.se och det är mycket enkelt. En handfull ja, nej , ibland-frågor.


Jag har själv gjort testet någon gång för två år sedan och nu idag. Båda gånger med samma resultat. Bara en eller två poängs skillnad. 27-29 poäng. Jag vann ett gosedjur.


 

Kan finnas många skäl till resultaten. Vad tror ni?

Av Kim Österberg - 18 september 2011 15:02

Vi har packat ett antal lådor i helgen. Det ska bli skönt när vi väl har installerat oss i lägenheten i Värnamo. I 12 år har jag bott i Bredaryd. De senaste 4 åren har jag flytta runt i samhället men nu  lämnar jag den relativt mysiga bygden. Blir lite extra pendling men fritiden blir mer rik inne i den ändå rätt sömniga småstaden Värnamo.


Upptäckte att min gamla Eeepc Nippeltvist börjar krångla kungligt nu. Bakgrunsbelysningen till skärmen har lagt av. Batteriet är nästan dött och strömsladden har jag fått laga sedan en katt bitit sönder den. Plus att jag skulle behöva mer minne i min arbetsmaskin. SKärmen är för övrigt för liten för mig att jobba på grafiskt. SKatteåterbäringen i December kan hända räcka till en ny laptop. Jag väntar. :)


Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards