kadavro

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Kim Österberg - 15 september 2011 22:12

Jag har naturligtvis en del roligt att berätta, men just nu känns det lite andrahand.


I går avled min faster. En kort och rund kvinna som älskade livet och livet älskade tillbaka. En kvinna som skämde bort både barn djur och vuxna. En kvinna som kunde laga mat. Jag firade julen 2009 med henne och min syster med pojkvän. Gosse om vi var bortskämda med god och vällagad mat.


Mitt senaste minne var när jag var på Öland med Molly i somras och min faster gick ner på alla fyra för att busa med hunden. Vilken syn. Denna runda lite otympliga tant som lekte med en hundvalp. Senare skyfflade hon ner en halv paj och tio kakor i valpen.


Det fullkomligt lös av energi från  denna kvinna. Hon var med överallt i körer och åkte även in och underhöll på ålderdomshem.  Nio brorsbarn kommer verkligen sakna henne. De tjugo brorsbarnbarnen likaså. Samt ett helt zoo med djur.


Kram Elsie. Du gick hädan utan att egentligen blivit allvarligt sjuk eller svag innan. Full fart rakt in i kaklet. Bra jobbat måste jag säga.


En annan tråkig nyhet var att katten Kirke som vi adopterade bort i våras blivit svårt skadad och fick avlivas igår. Mer om det senare. Jag tror att Kirke fick ett par bra månader iaf.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards