kadavro

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Kim Österberg - 14 februari 2011 23:34

Jag vill tacka http://emiliaflickkaaa.bloggplatsen.se/ för att hon tipsar om min blogg till sina läsare. 


En annan som jag blivit uppmuntrad av är http://www.cashtips.se/ som är en helt klart läsvärd blogg därtill.


Har ni länkat hit så berätta gärna så att jag kan tacka.

Av Kim Österberg - 14 februari 2011 23:10

Vad tror ni? Någon ljusskygg typ?


  


Ni kan ladda hem dessa bilder som ett zip-arkiv från www.kimjohansson.se

Av Kim Österberg - 14 februari 2011 22:44

Från det att jag började med Ståupp så kan jag se att jag genomgått minst tre faser. Den första handlade om att ta sig upp på scen öht, den andra om att hantera den och den tredje har jag inte riktigt kvalificerat än. Ska jag vara petnoga kan jag se flera små steg men det är altså tre stora som jag kan se.


Den tredje fasen började i höstas när jag djärvt slog till med en ny intro-rutin kombinerad med Teodor-rutinen, en omskriven förstår-inte-kvinnor-rutin från fas ett och en ny kattrutin. Alltså det djärva var att jag körde nästan en hel set-lista med relativt oprövat material, med utgångspunkt ifrån att jag trodde på det. I normalfallet skulle man ha testat max en ny rutin åt gången inbakad i det trygga materialet, men om jag gjort det hade jag kanske inte brutit igenom och fått feeling för det här materialet i sin helhet.


Jag vet inte varför jag framför det här materialet med mer energi och övertygelse. Kan mitt gamla material varit skrivet för att framföras långsamt? Hm, jag ska testa att fasa in det gamla materialet rutin för rutin för att se vad som händer, men jag testar det bara lokalt isf. När jag är ute på externa Gig är det den nya given som gäller rakt igenom.


Vissa gamla rutiner kanske måste skrivas om till ett mer agerande format? Eller är det jag som förändrats?

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards