kadavro

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Kim Österberg - 1 februari 2011 21:10

Den här bilden skulle ha blivit en veckans kadavro till www.linuxportalen.se men jag undrar om den håller. 


  

Av Kim Österberg - 1 februari 2011 20:26

Vill bara rekommendera att ni går och ser Jonas Helgesson om ni får chansen. Han var i Bredaryd  ikväll och höll föredrag. Man får sig till livs en del synpunkter på att man t ex inte ska koncentrera sig så mycket på vad man inte kan göra. Allt detta kryddat med CP.  


En rolig sak han inledde med var liknelsen med motorvägar och tråkiga jobbiga landsvägar. Hur det kan vara bra att ta den där tråkiga vägen för att man annars missar något intressant.  

http://www.jonashelgesson.se/


Av Kim Österberg - 1 februari 2011 20:00

Den första Februari 2009 var en söndag. På Big Ben i Stockholm gick jag upp på scenen och tog mina stapplande steg mot ståuppen. Jag fattar knappt att det är sant ibland. Men så är det.  

Ni som har läst tidigare inlägg kanske kommer ihåg min uppräkning av alla typer av scener jag fått stå på? Här kommer en snabb sammanfattning  för tvåårsdagens skull.


Förutom ett antal rena klubbgig så har jag av ekonomiska skäl uppträtt mycket lokalt på öppen scen och  till och med på marknader. Jag fick bra kontakt med HECK vilka jag har haft ett antal gig med. Tre gånger i Biblioteket i Höganäs och en gång på Helsingborgsfestivalen. The Tivolis Veranda i Helsingborg gästade jag också en gång. Ett par gånger körde jag tur och retur till Malmö för gig mitt i veckan. Förra året gick mest åt till att framträda lokalt på egna scener så som ståuppklubben Glatt Humör, Workshopsframträdandena i Gislaveds Bibliotek och Den nya rookie-klubben på Higgins i Gislaved. Min ekonomi tillät inte så många utflykter. Men jag har ändå varit 43 ggr uppe på scen!


Fördelen är att jag fått jobba med väldigt blandad publik och fått testa väldigt mycket material. Nackdelen för min del med att ha uppträtt väldigt mycket på egen scen och lokalt är att bara de komiker man bokat in känner till en och det är komiker som ordnar ståuppklubbarna... Ni greppar. Fördelen däremot att lokalt så växer mitt namn vilket innebär marknadsföring mot företag som kan tänkas hyra in en komiker.  


Nu i backspegeln kan jag skönja att allt det jag tyckt vara negativt kan ha effekt jag nu är väldigt mycket säkrare på scen eftersom jag fått kämpa med svåra situationer. Nu kan jag jobba mer med material och energi. Nu börjar mitt tredje år och jag lovar mig själv att nu ska ni få se vad jag kan göra!

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards