kadavro

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Kim Österberg - 9 februari 2011 20:40

På Byttan i Kalmar hade det varit ståuppshow och efter showen hängde ett blandat gäng med rookies och erfarna komiker vid ett par bord. Till bordet där jag satt snubblar en överförfriskad kille. Han pratade med både mig och flera andra och berömde oss för en kul show. Sedan kom han in på att han skulle bli komiker för han råkade alltid ut för så sjuka grejer. Sedan som ett exempel frågade han: 

-Vad är det sjukaste ni gjort klockan sex på morgonen?


Innan jag hann säga något så dräpte han till med sin sjukaste  handling. Han hade släng skeden i diskhon istället för tallriken...


Oj tänkte jag för mig själv. Jag som bara kissat på mitt ex's tandborste.

Av Kim Österberg - 9 februari 2011 06:08

Igår var jag med Tito och Sussie i Hässleholm och framträdde på SNACK i Hässleholm. Det var åtta komiker på scen. Ludvig Samuelsson var säker som vanligt och bjöd på någon liten rutin som jag missat innan. 


Alla  komiker var suveräna så det är ingen idé att försöka ta upp allt. Det blir ett "Starkt jobbat!" ifrån mig till alla. Behöver antagligen inte nämna att Robin Paulsson var grym headliner för kvällen. 


Min egna insatts? Godkänd men jag snubblade på några formuleringar,, men det är väll väntat efter att två månaders uppehåll. Det börjar bli en bra energisk show från min sida nu. 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards