kadavro

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Kim Österberg - 12 februari 2011 13:16

Att bomba är inom ståupp är att misslyckas få skratt på sina poänger. Igår framträdde jag på en öppen scen med akt och mening att det skulle vara hög bombningsrisk så att jag lättare skulle kunna bedöma hur väl materialet stod sig.


Så vad ökar då risken? Jo, jag gick upp utan att någon komiker kört före mig och fått igång skrattandet. Konferencieren hade ombetts att inte kratta genom att ta applådövningar och dra igång publiken. När jag gick upp bad jag inte publiken komma närmre och körde själv heller inget material som som jag skulle dra som konf för att värma publiken.


Så hur gick det? Ja, publiken överraskades av de första tre skämten och var rätt tyst men men småskratt hördes lite varstans och sedan blev det lite mer. När jag kört de två minuterna jag skulle testa som ett set så hade skratten börjat komma, så jag hade slängt in lite mer material i en till set-lista som jag körde och drog ner skrattsalvorna jag värmt upp för.


Håller idag på att bedöma eventuella förändringar i tvåminuters-setet.



Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards