kadavro

Alla inlägg under juli 2011

Av Kim Österberg - 18 juli 2011 23:57

En intressant nyhet tycker jag. Det där om Italien i titeln lade jag till själv. När jag tänker efter så borde jag nog ta och se på programet någon gång för att bilda mig en mer nyanserad uppfattning om Birro som jag annars uppfattar som obalanserad och som uppenbarligen döljer sina brister som skribent bakom en hel hög med ordbajs.

 


Jag tänkte då just på att hans texter är ointressanta och innehåller förvirring. Mer än jag brukar bjuda på i den här bloggen, vill jag påstå.


Men nu ska han då ta över Kvällsöpppet vilket för mig egentligen är en icke-snackis då jag knappt kollat på programmet. Publiken består väll av en grupp som passar Birro som hand i handske. Övre medelålders med bekväma åsikter.




http://www.resume.se/nyheter/2011/07/16/birro-blir-programledare/

Av Kim Österberg - 18 juli 2011 23:10

Tänker skriva lite material om rådjur och sexualitet. Sedan kanske jag skriver något om Ölands djurpark. Men vad det blir får ni se sedan live. Kanske kommer ett videoklipp upp. Men till dess så kan ni undra lite över denna bilden:

 

Av Kim Österberg - 18 juli 2011 14:32

Vem tusan är Ulrik Munther? Jag märker att jag börjar bli gammal när jag inte hänger med. :(

 
Av Kim Österberg - 17 juli 2011 22:25


Jag var borta ett par dagar i veckan. Vi hälsade på min mamma på Öland. När vi väl var där så passade jag och Tjejen på att ta en vända till Himmelsberga. Där ute tog vi den här bilden. Svensk sommar gott folk.

Dagen innan hade det regnat ordentligt. Det var sommarmotsvarigheten till en fåk. Det gick tsunamivarning ute på Alvaret.


Mobiltäckningen på Öland är förvånansvärt dålig btw.

Av Kim Österberg - 17 juli 2011 21:28

Eller på klubbarna i storstäderna heller för den delen. Ståupp-kulturen lever och utvecklas om än under andra förhållanden även ute i landsorten. Ståuppkulturen vid sidan om scenen lever sitt liv oavsett om komiker uppträder eller inte. Man filar på nästa nya rutin eller eller gör om någon gammal.


Jag har av olika skäl inte fortsatt uppträda på ståuppscener under sommarmånaderna i år men jag får utnyttja tiden till att göra om och skriva nytt. Det senaste giget jag gjorde gav mig lite kött på benen för att göra ändringar. En rutin som jag kört tidigt i setet ger så pass bra respons att den bör köras sist av mina rutiner så att jag går av scenen med ett säkert skratt. För Teodors del kommer det bli ändring på så sätt att jag ska sluta prata med honom. Så fort jag gör det vänds mitt fokus mot nallen och från publiken vilket ger att det blir svårt att nå fram till publiken med poängerna.


Jag fortsätter fundera på hur jag ska göra gatukomik. Jag funderar på ett kort set som agitator för eller emot något. Kanske gatupredikanten i mig ska fram? Tanken är att skapa ett flöde som får folk att stanna upp. En gång testade jag att köra enbart oneliners men det blev mer bara konstigt.


För en stund sedan kom jag på ett par idéer jag ska spela in som videoklipp. Det handlar om hunduppfostran. Klippen dyker upp här och ni kommer nog gilla det. Eller gilla är ett för starkt ord. Ni kommer inte tycka skitilla om det. Eller.


Av Kim Österberg - 16 juli 2011 21:21

 
Av Kim Österberg - 16 juli 2011 21:19

 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards