kadavro

Alla inlägg under juli 2011

Av Kim Österberg - 8 juli 2011 06:09

På marken vid busshållplatsen ser det ut som om någon missnöjd arbetssökande åker med bussen ibland.

 
Av Kim Österberg - 7 juli 2011 09:12

Finnveden NU, 6 Juli 2011. Besviken inbrottstjuv?

 
Av Kim Österberg - 6 juli 2011 22:52

En bild på en trött valp i en tvätthög får illustrera varför det inte uppdaterats så mycket i veckan. Jag är trött. Det är min sista vecka innan semestern och då är det en hel del som ska vara färdigt på jobbet och några har redan gått på semester så jag får bolla fler arbetsuppgifter än jag brukar vilket tar ut en mentalt. Den här veckan är jag beroende av bussen också så jag får åka tidigare och komma hem senare.Från det ena till det andra å med det tredje. Root Beer är gott.På bussen till jobbet har jag ibland skrivit ner en del idéer för min street comedy. Plockade även fram och kollade min megafon i går. Några gånger måste jag testa detta i sommar. God natt.

Av Kim Österberg - 4 juli 2011 22:32

Jag kan bara konstatera att själva street comedy genren är glest befolkad vilket innebär att det är svårt att hitta goda råd online. De två bästa träffarna är följande:


Om gatumagi:

http://www.squidoo.com/how-to-do-streets-magic


Och generellt framträda på gator och torg:

http://www.wikihow.com/Make-Money-Busking-(Street-Performing)


Ärligt talat. De gatorna jag tänkt besöka är nog inte de bästa heller, men man måste ju börja någonstans.



Av Kim Österberg - 4 juli 2011 22:12

Hm, Jag har varit inne på detta innan. Jag har rent av kört Comedy på gatan med en megafon en gång. Nu tänker jag utveckla den tanken lite.


Det finns ett stort problem. Man får ingen direkt publik bara av att stå där, så jag funderade idag på lite olika sätt att underhålla förbipasserande utan att behöva hålla den där obligatoriska publikkontakten och få respons på poängerna.


Vad jag funderar på är inte direkt ståupp, men det kan bli det om folk stannar till och man kan släppa loss lite och interagera. Annars tänkte jag köra lite monologformer mer, men då välja olika vanliga gatu-personer att parodiera, som predikanter t ex.


Just predikanter skulle vara tacksamt då jag bor i Bibelbältet. Då ska jag naturligtvis citera bibeln också på sätt som skapar en liten gnutta obehag. För er som undrar, leta efter Job och hans döttrar.


Jag har lite hastigt börjat knåpa på en annan rutin jag vill framföra på detta sätt. När jag testar det ska jag se om inte min flickvän vill vara med och filma det.

Av Kim Österberg - 4 juli 2011 21:56

När jag hörde att dagens sommarpratare skulle vara Nanne Grönwall så tänkte jag först att jag troligen inte skulle finna det hon hade att säga intressant. Så fel jag hade. Jag bytte kort till P1 och blev fast vid hennes berättelse om sin uppväxt. En uppväxt under allt annat än gynsamma förhållanden. En otrygg tillvaro med missbrukande förälder och spritlangande mormor. Så från ett maskrosbarn till ett annat, starkt jobbat Nanne.


Nanne Grönwall - Sommar i P1


Det var en tårögd gjutare på gjuteriet idag.

Av Kim Österberg - 3 juli 2011 15:38

Nu faller de första löven. Kantarellsäsongen börjar!

Av Kim Österberg - 2 juli 2011 14:36

Jag har tagit mig i kragen och tittar nu på min Gamla sajt Superkadavret. Jag funderar på en uppgradering av den och att få spinn på den gamla bilderboken så att säga. Om ni sett de gamla skämtteckningarna jag postar här så ser ni att de är märkta med superkadavret.net, det var där de publicerades först.

Nuvarande version av sajten innehåller allt möjligt skräp om jag får medge det själv. Men i processen för omstart måste jag ta tillvara artiklarna också naturligtvis.

kolla in www.superkadavret.net om ni undrar hur det ser ut nu. Min rekomenderade åldersgräns där är 13 år.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards