kadavro

Alla inlägg den 27 juli 2011

Av Kim Österberg - 27 juli 2011 20:10

Jag gör ett nytt försök med att annonsera ut mina tjänster som underhållare på blocket. Annonsen är registrerad och betald så det tar väl inte länge innan den ligger uppe.


Sattsade på enbart rak kommunikation utan för mycket text. Men ett antal bilder lade jag upp. Två bilder av mig på scen och två skämtteckningar. Lite som prov på typen av humor. Jag länkar till den när den dykt upp.


***uppdatering***

http://www.blocket.se/jonkoping/Staupp___Kim_Johansson_35134298.htm?ca=17&w=1

Av Kim Österberg - 27 juli 2011 18:28

Hm, jag köpte en distanskurs i japanska. Ska komma igång med den till helgen. För att få lite praktisk nytta av det kommer jag försöka börja använda det för att översätta mina skämtteckningar till Japanska så fort jag kommer in i det. Det roliga med det är att en hel del kulturella missförstånd kan uppstå. Att kunna översätta bildtexterna är delmål 1. 


Förutom då att förstå och göra mig förstådd i vardagssituationer på japanska så har jag ett lite galet mål som jag håller för mig själv än så länge.


Ja, och så vill jag ju kunna tillägna mig X japans låtar och även uppskatta den djupa lyriken i den här låten:

Av Kim Österberg - 27 juli 2011 13:50

Humiliatio inom ståuppen? Ja, det retoriska verktyget använder man när man inleder sitt framträdande genom att t ex skämta om någon uppenbar del av sitt utseende osv. Det är också rätt bra att börja lugnt så att man inte tappar publiken direkt. Har du några riktigt råa rutiner så gör de sig bäst mot slutet när du hunnit bygga upp förtroendet mellan dig själv och publiken.


Om vi säger så här. Det ska helst vara en konsekvent stil för att publiken ska slippa sitta och gissa vad du är för människa men börja med det lugnaste. Då gärna något som visar för publiken att du bara är en vanlig människa och gärna något som direkt ger skratt för att visa att du är rolig och på vilket sätt du skämtar.


Jag funderar faktiskt på hur kul det egentligen skulle vara om jag gick upp och inledde med en ursäkt för att jag är vit, mellan 30-40 år och ganska ögonvänlig. Allt som faktiskt är okomiskt. Fan att man skulle växa ikapp näsan.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards