kadavro

Alla inlägg under juli 2011

Av Kim Österberg - 20 juli 2011 19:31

Såg en god nyhet på dagen.se, det har blivit lättare att nå barn till kristna med ett Ateistiskt budskap tack vare internet. Jag undrar just om det ändå inte är med en stor dos självironi som man publicerar nyheten på Dagen.


Nu måste jag ta reda på vad en apologet är.

Av Kim Österberg - 20 juli 2011 19:22

När min tjej vände ryggen till så stal en av våra katter hennes brödbit. Som ni vet kan bröd klibba sig fast i gommen. det lärde sig sibylla.

Fan

Av Kim Österberg - 20 juli 2011 11:54

Fan vad elak jag helt plötsligt skulle vara mot Birro. omoget av mig. Vi har ju fullt av andra kändisar att vara elakt mot. Nu ska ni ju inte bara missta mig för en sån där näthatare. Jag försöker faktiskt vara konstruktiv för det mesta.


När man gör skämtteckningar och satir så är annars just elakhet något av ett måste. Snäll satir och satir på måltavlans vilkor, dvs där man bett om tillåtelse blir ofta tandlös. Ofta kan man med den inställningen hamna i situationer där man stäms pga varumärkesintrång, copyrightbrott och förtal. Än så länge har jag dock varit för obetydlig för att mina små övertramp ska märkas.

     

Av Kim Österberg - 20 juli 2011 11:12

Fick just gratislokaltidningen och den var fruktansvärt tunn. Den stora rubriken handlar om två gubbar som hejar på IFK Värnamo. Inne i tidningen var den intressantaste notisen att polisen tagit en man i 40-årsåldern för drograttfylla på E4-an.  En förbipasserande då? 


Den här bygden dör verkligen under sommaren. Alla lokala fyllon som kan ta sig någonstans sticker till Halmstad. 


Kulturchefen Monika Lembke presenterar vinterns kulturprogram för Värnamo. Inget som får en att höja på ögonbrynen. Jag tror att vad jag än hittar på i höst i Värnamo så kommer det sticka ut.  Eller så borde jag kontakta Lembke för att se vad vi kan hitta på tillsammans. Att ha kommunens stöd är ju alltid en fördel. Synd bara att jag inte är frireligiös för det underlättar ännu mer i de här i bibelbältet.


Den stora annonsen för pjäsen Vandrarhemmet i tidningen var kul att se. Min vän Tito ligger delvis bakom den.


Nåväl, det var väl allt om de lokala nyheterna i FinnvedenNU.




Av Kim Österberg - 19 juli 2011 23:54

Man anar att bygden dör under semestern när man ser sådana här skyltar. För några år sedan såg jag att Gislaveds enda glassbar semesterstängde. Go figure.

 
Av Kim Österberg - 19 juli 2011 23:50

Som hundägare lider jag med dessa människor. Jag hoppas jag slipper uppleva att min hund blur stulen. Det är en av orsakerna till att jag aldrig lämnar hunden utanför en affär.

 
Av Kim Österberg - 19 juli 2011 14:24

Min flickvän skickade den här bilden på till mig. Det är jag och vår vovve Molly. 

 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards