kadavro

Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Ståupp är inte bara det som händer i tv.

Av Kim Österberg - 17 juli 2011 21:28

Eller på klubbarna i storstäderna heller för den delen. Ståupp-kulturen lever och utvecklas om än under andra förhållanden även ute i landsorten. Ståuppkulturen vid sidan om scenen lever sitt liv oavsett om komiker uppträder eller inte. Man filar på nästa nya rutin eller eller gör om någon gammal.


Jag har av olika skäl inte fortsatt uppträda på ståuppscener under sommarmånaderna i år men jag får utnyttja tiden till att göra om och skriva nytt. Det senaste giget jag gjorde gav mig lite kött på benen för att göra ändringar. En rutin som jag kört tidigt i setet ger så pass bra respons att den bör köras sist av mina rutiner så att jag går av scenen med ett säkert skratt. För Teodors del kommer det bli ändring på så sätt att jag ska sluta prata med honom. Så fort jag gör det vänds mitt fokus mot nallen och från publiken vilket ger att det blir svårt att nå fram till publiken med poängerna.


Jag fortsätter fundera på hur jag ska göra gatukomik. Jag funderar på ett kort set som agitator för eller emot något. Kanske gatupredikanten i mig ska fram? Tanken är att skapa ett flöde som får folk att stanna upp. En gång testade jag att köra enbart oneliners men det blev mer bara konstigt.


För en stund sedan kom jag på ett par idéer jag ska spela in som videoklipp. Det handlar om hunduppfostran. Klippen dyker upp här och ni kommer nog gilla det. Eller gilla är ett för starkt ord. Ni kommer inte tycka skitilla om det. Eller.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Österberg - 16 augusti 2023 18:20

Jag ska upp på en ståuppscen igen 3/10. Det känns som det kommer vara ett uppträdande för att känna efter om jag är redo att börja igen. Just nu funderar jag på hur mycket av mitt material från före utbrändheten jag kan fortsätta med. Nu är det bara ...

Av Kim Österberg - 22 maj 2023 21:58

Jag känner att jag börjar närma mig något. Mig själv. Efter många turer i mitt liv har jag tappat en del av mig själv. Den kreativa sidan. De senaste åren har jag hållit igång den på sparlåga i form av olika pyssel med mera. Hobbies kan vi säga. Inna...

Av Kim Österberg - 9 december 2022 20:43

Poetry slam kan vara något för mig. Eller, jag vet inte. Det är i alla fall ett utlopp för min kreativitet. Det är inte särskilt troligt att jag vinner en deltävling ens i SM men jag får iaf stå på en scen och framföra något. Den här, öhm, dikten har...

Av Kim Österberg - 9 december 2022 20:07

Funderar på en del saker. Hm. En hel del ändå. Måste sålla. SÅ. Det jag funderar på just nu är den där lilla detaljen med att jag vill börja skriva något.... Skönliterärt typ. Att sätta igång att blogga är en övning i skrivande.   Jag skriver myc...

Av Kim Österberg - 1 december 2022 18:19

När jag var runt trettio så funderade jag ibland på om jag skulle kunna jobba på t ex försäkringskassan eller arbetsförmedlingen. Jag kände då att jag troligen inte skulle klara det för jag är en yvig person. Visst trivs jag med givna regler att jobb...

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards