kadavro

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Kim Österberg - 19 augusti 2011 17:51

Höstpremiären gick helt OK. Big Ben är en underbar klubb att komma till som rookiekomiker. En klubb där man tas emot varmt. Man kommer ner och Tomas Bonderud tar emot med ett leende och man träffar också på den otroligt charmiga Niklas Rajfalk som är klubbens egna fotograf.


Det här är klubben hela ståupsverige passerar flera gånger nästan oavsett hur ens karriär ser ut. En institution numera. Jag lyckades boka tid där Februari 2009 för att debutera och sedan var jag där under påskhelgen det året men sedan har jag inte haft möjlighet att komma till Stockholm igen så det var otroligt roligt att komma tillbaka.


Tomas uttryckte att det skulle bli intressant att se hur jag utvecklats sedan debuten för två år sedan. Tror inte han blev direkt besviken.


Jag öppnade mitt set med en rutin som var nyskriven. Funkade. Gick sedan in för att sälja in mitt material till publiken. Körde en annorlunda setlista som avslutades med en rutin om barn från Norrland. Ska modifiera den rutinen lite nu. Men i övrigt känns det som att jag nu är redo att gå vidare och skriva mer kadavro-material. Dvs, material i den anda som jag gör skämtteckningar.


Kvällen var full av intressanta komiker för övrigt och jag tycker Tito  och Sussie levererade. Ska bli kul att få videoklipp från kvällen. Foton är jag säker på att vi får. Hoppas Tomas har tid  att klippa ut den videosnutt som vi finns på så vi kan undersöka vad vi ska förbättra.

Av Kim Österberg - 19 augusti 2011 06:48

Vi hade en bra kväll på Big Ben igår!

 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards