kadavro

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Kim Österberg - 17 augusti 2011 23:36

 

Så Vickan ska sköta sin plikt som royalistiskt avelssto nu och alla nyhetskanaler som inte räknas kommer fyllas med artiklar om sagda royalistkalv. Tyvärr innebär det att större delen av nyhetsflödet i Sverige kommer vara fuckat för ett bra tag frammöver. Men det innebär väll inte att du och jag glömmer slakten på civila i diktaturer, svälten på Afrikas horn och Justin Biebers frisyr? Troligtvis inte. 


Serien om diktatorn som jag gjorde 2007 gjorde jag som en parodi på alla möjliga diktatorer. Samtidigt som jag ville underhålla med rå humor ville jag smyga in diktatorernas existens i folks medvetande på ett plan där de påmindes om att de kunde dölja sig bakom allt möjligt för att behålla makten men en hel del gånger slutade det med öppet våld mot civila och försvarslösa. Knappt ens med glimten i ögat.

     


Hur tar man upp den facklan igen? Om jag introducerar ett land till i serien kanske? Ett där petitesser i ett knugahus överskuggar all skit som Ossian hittar på i Asimilistan?


Nåväl, lycka till med barnet Vickan, det lär behöva all lycka det kan få för det barnet kommer inte få välja sin framtid själv.

 

Av Kim Österberg - 17 augusti 2011 23:18

Efter två och en halv månads uppehål är det dags för en ny ståuppsäsong. Jag har inte övat så mycket som jag tänkt men det känns som det inte är ett större problem. För jag började på allvar använda en app till iPhone nu som heter Jokelist.


I den döper man och talar in sina rutiner och kan rangordna dem med ett poängsystem och sätta ihop olika setlistor. När jag talat in de rutiner jag tänkt dra imorgon så kändes det rätt bra.Tiden ska jag kunna klara.


Jag kommer vara ringrostig men det är bara en del av charmen.


Föresten, jag och gänget har redan bokat in oss 6/12 på SNACK i Hässleholm. Det är en Rookiekväll med julbord, eller tvärtom.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards