kadavro

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Kim Österberg - 16 augusti 2011 22:09

Apropos blodsocker. När man lockar besökare till sin blogg genom att twingly-pinga någon artikel eller via bloggtrafik.nu så kan det liknas vid just tomma kalorier.  Man kanske får många besökare men det är i båda fallen besökare som kanske inte har rätt näringsvärde i övrigt för din blogg.


Folket från sverigesradio.se har konsekvent ignorerat de övriga inläggen på bloggen för att de kanske bara var nyfikna på vad jag skrev om Patrik Sjöberg och inte har de kommenterat heller. Inte alls roligt.


Besökarna som kommer via bloggtrafik.nu sitter och får hemsidorna slumpade och ärligt talat är de flesta nog bara intresserade att bläddra till nästa blogg för att få några poäng till så att deras egna blogg visas mer frö andra som är lika ointresserade av deras blogg. Rent generellt altså, jag har kommit förbi en del intressanta bloggar via bloggtrafik, men hur intressant är min blogg för den gruppen.


Hur som helst. Ska du använda någon av metoderna för att få fler besökare till bloggen så ska du kanske ha annonsintäkter baserat på antal visningar och kanske enbart ha som ambition att stigga i besökstoplistan.


Varför skriver jag sådana här grejer egentligen?

Av Kim Österberg - 16 augusti 2011 21:46

jag har misshandlat mitt blodsocker idag och tro mig, det märks. Lite för lite till frukosten på jobbet. Något för magert vid lunch och sedan frukt på eftermiddagsfikat. När jag kom hem började jag laga morgondagens lunch och gör något som är mer ordentligt för en arbetande kropp. Till  middag åkte en pizza ner, av helt andra skäl så fick jag lägga mig en stund men jag märkte när jag ätit pizzan att det var lågt blodsocker som gjort mig helt blaha när jag kom hem. Men nu när jag klev upp var jag på sätt och vis pigg men lite slö för jag fortfarande smälter en hel djävla pizza.. 


Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards