kadavro

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Kim Österberg - 13 augusti 2011 21:42

Nu har jag skrivit om setlistan. Efter mycket överväganden så beslutade jag att göra ett par drastiska ändringar och kastar bort en del material som gett för instabil utdelning. Det betyder att en del material som jag inte kört så ofta nu har hamnat i 5-minuters-listan och att en del blivit omskrivet. För min del innebär det rent praktiskt att jag från och med imorgon ska repa setet minst en gång per dag och då leva ut det ordentligt.


Ses vi på Big Ben 18/8?

Av Kim Österberg - 13 augusti 2011 16:52

Här följer en beskrivning av en dröm:

Jag drömde att jag var i min gamla lägenhet. Den var tom och den skiljde sig lite från verkliga förlagan, men det var den lägenheten. Det kommer jag ihåg.

När jag gick ut därifrån så var jag helt plötsligt i en stad. Där hade hänt något fruktansvärt antar jag. Människor låg döda människor överallt, men jag gick vidare som om inget hänt. Jag hade en tidning med mig när jag skulle gå under en viadukt så droppade det blod från de döda som låg uppe på viadukten. Jag höll upp tidningen som ett regnskydd och gick vidare. Efter mig gick en björn.

När jag kom under viadukten som var rätt stor så blev björnen överfallen av en annan björn och nerslagen. Den anfallande björnen går fram till mig. Ställer sig på två ben och jag förbereder mig på att det värsta. Helt plötsligt inser jag att björnen är min teddybjörn som jag haft sedan jag var fem år.

Allting dimmar bort och jag sitter helt plötsligt i en soffa. Bredvid mig hör jag att min flickvän sitter och pratar med mig. Jag tittar på henne när hon frågar om jag i alla fall inte vill ha lite grädde. Hon är gullig som vanligt. Vi sitter i vardagsrummet till vår nya lägenhet och i hörnet står en julgran. Frid.

Av Kim Österberg - 13 augusti 2011 10:40

Ska du lägga 10kr+sms-taxa på att marknadsföra din blogg så har jag några fingervisningar åt dig. Kolla hur de senaste hajpningarna såg ut tidigare idag.

Låt  mig bryta ner det lite. De som jag ramat in i rött här är lite väl tama för att egentligen locka till läsning.

Vad är budskapen? Kolla, klicka, följ och frågestund. Det finns inget som lockar till läsning genom att man blir nyfiken och heller inget om vad som står i deras bloggar. När man bara skriver "klicka", "följ" så blir det lite som ett uppmärksamhetskrävande barn. Så ska du lägga pengar på en Hajp så försök antingen beskriva din blogg eller väcka nyfikenhet. Vilket för mig till den Hajp som är intressantast på bilden.

  Man undrar verkligen vad som hänt som gör att FB måste DÖ!!!


Gällande vilken bild du väljer så kan det vara bäst med med ett porträtt av dig själv. Jag valde själv idag en skämtteckning:

 

Med tanke på alla personporträtt som var uppe just nu så avviker den på ett sätt som kan locka till läsning. Om du läser det här så betyder det att jag kanske lyckades med både min text och min bild. Om du inte läser det här så lär jag väl inte märka det direkt. Men besöksstatistiken kommer berätta hur det gått.


Ja, angående att sälja på sex. Det kan du göra, men tänk dig för vad det kan ge för uppmärksamhet. Har du en komisk blogg så kan det ju vara en poäng i att du lurar in besökare som tror de ska komma till en massa halvnaket, men en vardaglig "här är mitt liv"-blogg kanske ses som en ren bedragare. Särskilt om din blogg är tråkig i besökarens ögon. Är den lockande bilden ett porträtt av dig själv så go ahead! Men var utmanande, inte avslöjande och är du under 15 är det direkt olämpligt.


Jag ska erkänna att jag använt en sådan bild själv men baksidan är att jag fick en del besökare som  sett bilden när de läst någon tolvårig flickas blogg vilket fick mig  att stundom känna mig obekväm med klienteret och ärligt talat... Det funkar bättre för tjejer.

 

Innan du skapar din Hajp, så kolla noga igenom hur alla de andra hajpningarna ser ut så att din hajp sticker ut ifrån mängden. Och en sak till. Var ärlig och intressant.

Av Kim Österberg - 13 augusti 2011 09:30

När du kommenterar ett inlägg på en blogg så kan det vara bra om kommentaren innehåller något av följande.

  • Fråga eller kommentar om inlägget och dess innehåll.
  • Fråga eller kommentar riktad till bloggaren.

Om du vill vara säker på att irritera och troligen få din kommentar raderad så kan du skriva följande.

  • Hej, besök min blogg.
  • Jag har en tävling i min blogg, kika in!
  • Jag har veckans/dagens/månadens blogg, delta!!!

Det här gäller nästan alla bloggar men i synnerhet när ni går in på en blogg via t ex "Hajpa" och kommenterar det senaste inlägget. Man betalar inte gärna för marknadsföring för att folk ska åka snålskjuts.


Men att kommentera och fråga är faktiskt ett bra sätt att dra besökare till din egna blogg. En intressant kommentar där du dessutom fyllt i din bloggadress rätt i adressfältet vid kommentering leder till att folk kan klicka in på din blogg. De kommer göra det av ren nyfikenhet om du skrivit något riktigt bra eller dåligt.( Ja, ibland vill de ju veta vem idioten bakom kommentaren är).


När du väl skrivit din tänkvärda kommentar så är det OK att i förbifarten berätta att du t ex har en tävling i din blogg.


Lycka till!


PS: Härnäst ska jag kanske skriva om de olika bloggfenomen som man kanske vill se lite mer hjärta och själ i. DS

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards