kadavro

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Kim Österberg - 3 augusti 2011 20:55

Missade ni Babben Larssons program i Sommar i P1? Då kan ni gå till den här sidan för att höra det igen. Hon är helt underbar att lyssna på denna kvinna. Att läsa hennes bok "Jag vägrar dö nyfiken" är ett måste!


För många år sedan, när jag var gift, frågade min dåvarande fru mig om vilken kvinna som skulle stå på mitt frikort. Jag svarade Babben, för man vill väl ha lite kul i sängen ändå. Visserligen vågade jag nog inte svara något annat för min ex-fru är verkligen den svartsjuka typen. ( jo, hennes nya har också fått känna på den sidan har jag fått höra.)

Av Kim Österberg - 3 augusti 2011 11:51

Igår klev jag in på Vråens Second Hand och min flickvän stannade till vid hyllan med mjukdjur för att plocka ett mjukdjur åt hunden. Så jag stannade till och kollade i hyllan jag med. Det är från den hyllan som min kompanjon på scenen, Teodor, kommer ifrån. Direkt faller mina ögon på något bekant och det tar bara någon mikrosekund för mig att inse vad jag tittade på.


Jag tittade på ett välbevarat exemplar av den nalle som jag fick som femåring. Min nalle, Teddykim, finns fortfarande kvar och är mig så kär som en gammal vän. Det var något speciellt med att se den som den såg ut när jag fick den. Jag blev fem igen.


 

Naturligtvis köpte jag den. Femton kronor var priset. Jag betalade med en tjuga och fick en femma tillbaka. En femma från 1984. Då jag fick min bästa vän.


När jag stog och rökte min pipa senare och funderade på dessa märkliga känslor som jag kände inför att se hur Teddykim skulle sett ut om han inte följt mig genom livet och istället stått på en hylla så puffade jag ut lite rök framför mig. En perfekt ring bildades och seglade sakta iväg. Den enda vindstilla stunden på hela dagen och jag har ingen aning om hur man blåser rökringar.


En märklig dag.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards