kadavro

Alla inlägg under mars 2011

Av Kim Österberg - 18 mars 2011 19:26

http://www.svenskadomaner.se/ harr rätt bra erbjudanden men någonstans känner jag att man ändå är fintad till att fortsätta betala för domäner man inte vill ha bara för att det är så krångligt att säga upp en domän. 


Om ni inte vill förlänga domänen så måste ni OMEDELBART ladda hem en uppsägningsblankett från vår hemsida och skicka den till oss.


Om den där blanketten inte är rätt ifylld så skiter de i den och berättar inte det för dig. Hårda bud. Och så uppmanar de en att skicka in den med rekomenderat brev vilket blir tio gånger dyrare. Poängen här är att jag misstänker att de skiter i blanketter som kommer utan rek då man inte kan bevisa att de fått den. Så jag ska nog skicka en till med Reck nu för att frånta dem nöjet att plundra min plänbok på 300kr. Mailade föresten följande. 


Postade skriftliga uppsägningen av denna domän förra veckan. Iom att era vilkor för att säga upp domänen är så strikta passar jag på att ifrågasätta ifall ni ens har en ordentlig underskrift på ett avtal från min sida där jag går med på dessa Vogon-mässiga regler för att säga upp domänen.


Ja, Vogonmässiga för att när man väl köpte domänen var det inte krångligt alls, vad jag minns behövdes inga underskrifter eller dylikt öht. Så Svenska Domäner, om ni vill framstå som något mer service minded, gör det i rättvisans namn lika lätt att säga upp domänen som att beställa den! 

Av Kim Österberg - 18 mars 2011 18:31

Does it cover shells?

  

Man har enligt beslutet rätt att hindra Khadafi att ge sig på civila så troligen är svaret på frågan ja.


Relaterade artiklar på svenska. 

http://www.dn.se/nyheter/varlden/anfall-inom-ett-par-timmar-mojligt

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=252591

Av Kim Österberg - 16 mars 2011 22:29

Jag gjorde Loggan till Glatt Humör själv. Inte av den vanliga snåla smålänningsanledningen utan också för att jag är en kreativ människa och vill utvecklas.

  

När jag drog igång Gerilla Comedy med Higgins så gjorde sonen till Higgins ägare, som råkar äga ett tryckeri, en logga som var djävligt snygg. 

När jag gav instruktioner om vad jag var ute efter ifall jag skulle göra den själv så sa jag att en sån där sprayschablontext som militären brukar använda skulle duga gott. Tanken är att man lätt ska kunna spraya eventuell scendekor med texten osv. 


Av Kim Österberg - 13 mars 2011 21:52

Om ni undrar över Louis Vuitton-väskan som trollet bär i en av bilderna  jag publicerade ikväll så är det en reaktion på den här artikeln.


Det handlar inte bara om att de fördärvar pop-konsten, det handlar också om att de kringskär satiren. De våldtar yttrandefriheten. Värdet av den satir som Nadia Plesner  skapade när hon ritade en mager svart pojke med en icke-hund och en designerväska skulle gått förlorad om hon inte ritat den typ av väska som de där Hollywood och överklass-trollen oftast syns med.


Så ritar du? Rita in en LV-väska där det passar dig. Om jag vill att mina fula troll ska ha en LV-väska så är det min rätt att ge dem det. Varför har  LV inte stämt tidningar som publicerat bilder av kändisar  med deras väska i högsta hugg? För att de ansett det vara bra för varumärket.  Hallå, ni får ta det onda med det goda. Ni har lyckats få er produkt så exponerad att den blivit en ikon, då kommer den dyka upp i sammanhang ni inte gillar.


Det sjuka är att de gått via upphovsrätten. 

Av Kim Österberg - 13 mars 2011 20:12

Läste följande "Jag fryser inte om fötterna, sa han som gick med träben."

Och här kommer min tolkning: 

  

Av Kim Österberg - 13 mars 2011 20:09

Jo, läste senaste numret och tipsen de gav till hemlösa var intressanta. Dels tipsen i sig och hur många hemlösa läser den tidningen? Slitz ska det föresten stå, inte Zlits...

  

Av Kim Österberg - 13 mars 2011 20:07

Ja, nu kollade jag inte om iPaden tillverkas just i Kina, men detta var det första alla Applepervs tänkte: 

  

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards