kadavro

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Kim Österberg - 11 mars 2011 05:54

Jag funderar på att sätta ett datum då jag ska sluta på mitt jobb. Känns lite som att jag varit för länge där nu. För fyra år sedan fick jag ett jobberbjudande men min arbetsgivare en av deras större kunder så jag behövde klartecken från dem för att diskutera vidare. Jag fick inte det. Istället för ett svar så fick jag tystnad och det rann ut i sanden.


Sedan dess har en tom position gått förbi mig, men det var jag tacksam för. Jag pallade inte det trycket som var på den och jag fick en god vän när de anställde en man utifrån på posten. Däremot känns det väll som att den utbildningsveckan i det jag jobbar med som tre andra gick var mest för att täcka upp ifall jag skulle sluta. Det är många gånger jag märkt att jag skulle haft nytta i av den utbildningen i arbetet. 


Men jag har ofta känt att jag vill utvecklas åt ett annat håll ändå. Det skulle ju kunnat innebära att man är kvar på positionen men lägger till att man hoppar in för säljarna t ex. Nåväl, det är inte arbetsuppgifterna jag inte trivs med så det kan spela roll nu. Jag behöver ett rejält miljöombyte och komma in i en ny atmosfär för att utvecklas. 


Så i fyra år har jag lite slentrian kollat efter nytt jobb till och från. Om jag sätter ett fast datum då jag antingen ska vara på nytt jobb eller klara mig på mina egna projekt så kanske det faktiskt blir av. 


Nästa vecka ska jag skriva ett inlägg om fördelarna med min arbetsplats. 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards