kadavro

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Kim Österberg - 9 mars 2011 23:15

Fick en kommentar till en kartoon jag publicerade i bloggen.

   Jag själv hade läst långt värre serier när jag var 12. Föresten. Ett tips, gå inte in på länken jag gav.

Av Kim Österberg - 9 mars 2011 20:55

... Lägger sig i inboxen efter att man svarat på en prisförfrågan från ett företag som vill att man ska komma och underhålla deras kunder vid ett kundevent.  Intressant. Tror jag väntar en vecka till iaf innan jag följer upp och kollar om de tyckte det var dyrt. 


Jag kan ju inte ta ledigt fyra timmar från jobbet utan att de pengarna kommer någonstans ifrån när jag sedan jobbar med något som kostat mig skjortan att utveckla.


Av Kim Österberg - 9 mars 2011 06:05

Säkerhetskoderna när man loggar in kan ibland bli meningsfulla:

    

OK, jag vet att jag är på en sida. Va, menar ni att jag är omogen? Växupp?

Av Kim Österberg - 9 mars 2011 05:45

I natt drömde jag om pappa. Hörde hans röst och kände hans skäggstubb riva mig på kinden när han kramade mig. Vaknade gråtande, hållandes om ett tomrum. 17 Augusti 2009 gick pappa bort. 73 år gammal, lite mer än 160 cm lång och runt 130 kg tung. Hade pratat med honom i telefon någon gång under våren och sommaren men tänkte att jag skulle hälsa på honom under hösten eller vintern. Hade lagt alla resurser under sommaren på att gå en kurs och sedan köra upp till Norrland och hälsa på mamma som jag knappt heller sett på et bra tag.


Pappas begravning, förberedelserna runtom och efterspelen har lämnat en del råmaterial till ståupp efter sig men nu känns det dock som att jag skulle vilja ha en del bra material som beskriver min pappa. Som hur han torkade av sig på sin t-shirt när han lagade mat. Gången då han låg på soffan med bar överkropp och liksom  flöt ut som en manet. Alla hans matlagningsprojekt som, även om han var kock, kunde bli  lite bizarra. Hans ständiga snickeriprojekt som ibland verkade stå för träda. Ja, hur mycket finns det inte att säga om mannen som utvecklade ett helfoder för människa?


Efter pappas begravning kom faster E. på att jag var  den enda av barnen som var hattbärare samt hade någorlunda rätt storlek, så jag fick ärva pappas hatt. En fin hatt som han köpte inför farmors begravning. Jag har burit den till vardags fina dagar, den är lite liten men rätt snygg. Hatten ska följa med mig upp på scen nästa tisdag. Inte för att jag tror den ger mig tur utan för att ha med en del av pappa som annars missar mina upptåg nu för tiden.  

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards