kadavro

Alla inlägg under januari 2012

Av Kim Österberg - 20 januari 2012 20:28

Håller just nu på att testa hur det funkar med videoinspelning på kameran. Det roliga med det är att rätt många av inställningarna man kan göra för fotografering kan användas vid videofilmandet. Jag testade att zooma in katten och filma medan hon åt och det blev bra stil på filmen som använde en del manuella inställningar jag gjort för att kunna ta foton av katten i samma miljö.


Ytterligare fördel att filma med en sådan här kamera är att man kan använda ett varierat utbud av objektiv. T ex vidvinkel och makro-objektiv.


Till Pen kan man köpa en tillsatts som tillåter att man kopplar in en extern mick. Bra shit. lite dyr kanske. 100 £ men det kan vara det värt.


Avslutar med en bild som jag tog på en av kissarna.


   

Av Kim Österberg - 20 januari 2012 00:25

Tar många bilder nu för att verkligen få grepp om kamerans funktioner och hur det här med slutartid/bländare/iso påverkar resultat. Därför har det också blivit många kattbilder. 


Ikväll var det Sibylla som var modell.

     

Av Kim Österberg - 17 januari 2012 21:31

En del av det material som jag hade i början funkade lovligt men fasades stegvis bort när bättre material testats fram. Eftersom grundidérna i sig var sådana jag kände starkt för så fanns det ändå något där. Så nu när jag lärt mig mer genom praktik och fler teoretiska studier så funderar jag på att ta fram dessa gamla rutiner och ge dem en nystart.


Det handlar om galna grannar, besvikelse över stockholm bl a. OOOOoooh, min begravningsentreprenörrutin!!!! Nåväl. Små små steg. Hörs inte hos Begravningsbyrån.


Idag på bussen fick jag en idé till ett skämt och beslöt mig för att tala in den på telefonen. Tänkt och gjort så satt jag där och pratade. När jag var färdig var det 5 tjejer bakom mig i bussen som såg förfärade ut. Verkar lovande.

Av Kim Österberg - 16 januari 2012 23:25

   

Av Kim Österberg - 16 januari 2012 23:14

   

 
Av Kim Österberg - 16 januari 2012 23:05

Just nu är min busskamrat "The Comedy Bible" av Judy Carter. Många av delarna i början på boken handlar om sådant jag redan fått mig till livs via hennes tidigare bok "Stand up the book". Men TCB innehåller nytt material så jag läser igenom det och tar del av de nya exemplen. Finns för övrigt ett komik-kontrakt som man kan fylla i och skicka in till Judy. Där ska man ange hur länge man tänk jobba med Comedy/komik. Oavsett form antar jag.


Funderar just på att skicka in det. Jag vet hur länge jag tänker fortsätta iaf. Till ett par år efter min död. 


 

Tredje boken från höger. Ja, just det. Din höger.

Av Kim Österberg - 13 januari 2012 10:31

Ok, ibland kan man faktiskt få ett roligare svar än väntat.

 
Av Kim Österberg - 13 januari 2012 06:01

 Igår gjorde jag marknadsföringsmaterialför att skicka till potentiella kunder. Ikväll antar jag att jag ska jaga fram adresser till potentiella kunder. Började dagen med att skicka ett mail till en klubb och visa mitt intresse att få uppträda på deras scen. Märkligt nog misstänker jag att jag redan vet svaret. "vi har inga rookiespottar". Men det vet jag att de har, dessutom jagar jag en supportspot.Min mössa sabbade min frisyr lite igår. Bara så ni vet.

 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards