kadavro

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Kim Österberg - 28 januari 2012 18:04

Under gårdagens "Svara på frågan!" så fick jag en lapp som Simon skrivit.


Drömmar upplevs i ett ljus i mörker.

Minnet gråa fasader Härstammar ifrån öken.


Alltså en dikt snarare än en fråga.  Jag läste upp den och tackade Simon, sedan sa jag att jag blivit helt emo och skulle hem för att skära mig själv. Spänningen med "Svara på frågan!" ligger i just det här att man inte vet innan man gått upp på scen vad man får och då är det på gott och ont bara att göra sitt bästa.

Av Kim Österberg - 28 januari 2012 17:35

Igår klarade vi av kulturföreningen Sunkträskets årsmöte. Allting var som vilket årsmöte som helst. Styrelse valdes osv. Vad som gör det lite speciellt var att årsmötet var på en pub där man sedan höll "Öppen Sunkscen".


Jag hade flaggat för att jag skulle köra nytt ståuppmaterial men veckan har varit full av saker att göra så jag hade inte hunnit förbereda mig ( vilket inte hindrat att jag kört ändå ) och tjejen var sjuk hemma med hunden så jag ville ta tidigaste bussen hem för att rasta hund.


Men jag missade första bussen då mötet drog ut på tiden. SÅÅÅ, jag slängde över lite lappar till Pernilla eller vad Mejjagmejjag heter och bad henne skriva lite random frågor. Så jag gick upp och testa några tankar först som jag bara hade lösa anteckningar på och sedan drog jag lapparna med frågor och svarade eller reagerade så gott jag kunde. Tyvärr hade jag inte fått spinn på maskineriet ordentligt men någon slags underhållning blev det. För er som undrar så är här alla frågorna utom en:


Tänk om?

Får man fråga vad som helst?

Hur vet du att du är du?

Vem eller vad slår?

Vilken Källa?

Vem sköt Olof Palme?


Mitt skämt om att Yoko Onos sånginsatts på "war is over" drev John Lennon till att leja en mördare att skjuta honom var helt OK tydligen...

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards