kadavro

Alla inlägg under juni 2011

Av Kim Österberg - 8 juni 2011 22:56

Jag slängde ihop den här skissen på hur jag kan jobba med Juholts utseende. Ingen EWK-standard men kanske hittar jag något alla känner igen.

 

Blev det inte lite Lilla Fridolf över det?

Av Kim Österberg - 8 juni 2011 22:53

Angry Birds, spelet där fåglar har blivit så förbannade att de medelst en stor slangbella slungar sig mot en säker död i hopp om att även döda fienden. Är det fler än jag som tänker:

 

Av Kim Österberg - 6 juni 2011 16:23

Kladdar en aning. 

 
Av Kim Österberg - 5 juni 2011 22:39

Ritprogramet är lite buggigt. Btw, bilden handlar om copenhagensuborbitals.com

 
Av Kim Österberg - 5 juni 2011 10:30

Jag funderar på varför de skriver detta random kommentarer? Det var ju verkligen relaterat till statusen. Sedan borde de väll vid det här laget veta att jag inte kan resa hur som helst då min ekonomi ligger mer eller mindre i träda. Ja, fast det är nog inget som just mina syskonbarn uppe i Norrland förstår sig på ännu.

 

Ibland får man förslag på sidor att gilla med motiveringen att en kompis gillat det. Hallå? Volvo! Jag hänger gärna ut Luis för hans misstag här. Nja, det roliga med det hela är egentligen att om man vill ta bort förslaget för att man inte tänker gilla det så står det just "Anmäl den här händelsen". Så jag anmälde då att Luis gillat Volvo? Egentligen anmäler man att man fått ett dåligt förslag men men.

 
Av Kim Österberg - 4 juni 2011 10:58

Mitt framträdande började rätt bra. Det var en svårflörtad publik. Bra stämning i lokalen men man kom inte undan med vad som helst. Helt plötsligt fick jag en blackout men tog det lugnt och konstaterade bara faktum för publiken och då kom jag in i mitt material igen. Visserligen missade jag två rutiner men, det var skönt att komma igång igen efter en total blackout som varade någon sekund.


Jag hade kryddat upp min Förstår inte kvinnor-rutin på slutet och det togs väl emot. Det var med stapplande steg jag sedan började framföra min Korsfästa barn-rutin och först såg jag hur en del i publiken såg väääldigt skeptiska ut, men det slutade med skratt i alla fall. Rutinen får således vara kvar även om den är grym.


Teodors terrorattentat med en stereo fylld med Håkan Hellströms musik fick jag nästan försvara eftersom vi var i Göteborg. En man mumlade något för sig själv men en kvinna utbrast klagande "varför då?" Jag svarade helt enkelt med "Varför, för att han är en terrorist, därför". Hela den rutinen kändes rätt ändå. Publiken tog till sig den. Däremot tappade jag dem på Teodors ursäkt om att han taffsade på smånallar eftersom han var katolsk präst.


Avslutningen med Kåt katt som funkat bra många gånger fick jag rätt sval respons på. Jag ska ta och fundera på ett par råd jag fick igår och arbeta om den därefter för att göra den tydligare.


I blickfånget från scenen satt  ett sälskap som trillat in i pausen och var tveksamt intresserade av det som hände på scen. Hade varit bättre om de suttit sig längre bort i lokalen. Som det var nu fick komikerna ofta lägga sig i deras samtal istället. Det var några förfriskade personer som bara trillat in för en öl. Ståupp var inte vad de var där för.


Man kan som komiker komma rätt bra ur ballans om man ser folk som verkar ointresserade.


Nåväl, jag ska studera videofilmen och se hur det egentligen blev. Avslutar med en reflektion. Kvinnor i medelåldern skrattar åt när jag klagar på att det bockskägg jag odlade i 16-årsåldern fick mig att bli för lik min mamma. Kvinnor/mammor i 35-40 årsåldern skrattar åt Korsfästa barn. Kanske för att jag driver med barnens förmåga att tjata "är vi framme snart?"

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards