kadavro

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Kim Österberg - 19 juni 2011 22:48

Bashar Al-Assad

Av Kim Österberg - 19 juni 2011 21:44

Mitt förhållande till Pete Doherty är kluvet. Musiken älskar jag men det lilla jag vet om hans person får mig att rynka på näsan.


Men vinkel på den här artikeln i The Telegraph får mig att spy. På dem som skrivit den. På dessa föräldrar som skyller sina barns drogvanor och påföljande död på Pete Doherty.


Miljön och omständigheterna som ledde fram till överdoserna och olycksfallen skulle ha funnits där även utan Pete Doherty. Troligen inser föräldrarna detta men blundar för det eftersom de är rädda att de själva skulle pekas ut som orsak på det ena eller andra sättet.

http://www.telegraph.co.uk/news/features/8584371/Pete-Doherty-who-will-stop-the-Pied-Piper-of-heroin.html

Av Kim Österberg - 19 juni 2011 18:43

 

Hade den här mannen lite humor skulle han springa runt med en röd prick ritad i pannan för jämnan.

Av Kim Österberg - 19 juni 2011 12:54

Det finns gott om tillfällen när folk pekat finger åt mitt håll som den som avviker. Ett tag försökte jag smälta in men gav upp och omfamnade istället allt som är jag. Men jag tänkte bjuda på någon intressant anekdot på ämne.


Jag gick på högstadiet. På bussen hem kom en kille från Umgransele och satte sig bredvid mig. Han såg att jag läste en Larson-tidning varpå han anmärkte:

-Vi normala killar läser Agent X9!


Jag blev chockad. Jag tror till att börja med inte på att ingen av dem läste Larson, men framförallt att han utgav sig för att gentemot mig representera det normala.


Hans ansikte gav sken av att han skulle vara Snoddas och Maurit Paulssons kärleksbarn. Han tillhörde den där gruppen av pojkar som gick runt med en djävligt hjärndöd blick. Hans figur påminde om en lätt överviktig kvinnas, bitchtits och päronrumpa. Inavlad i tredje led antagligen. Enda orsaken till att han inte hängde i de utslagnas gäng var att han spelade som målvakt i Hockylaget.


Nåväl, han måste väl ha anat hur det låg till och tagit chansen att trycka till någon som "alla" såg som udda. Stackars kille. Men nu är det faktiskt så att det var många i hockeylaget som just var gränsfall och av rädsla för att hamna utanför innegängen så tryckte de ner på "erkänt" udda figurer.

Av Kim Österberg - 19 juni 2011 11:06

Den här bilden förstår ni antagligen inte. Det handlar om humor riktad till en målgrupp som har väldigt specifika referencer. UNIX-användare. Jag kommer förklara bilden nedan, men kolla den en gång och fundera på om den är rolig ändå?


VI är namnet på en vanlig textredigerare i UNIX-miljö. Vanligaste varianten är nog VIM. (VI Improved). Det är ett kommandoradsprogram i grunden och man kan hoppa mellan att skriva in text och att ge kommandon till VI som att spara ":w" eller avsluta ":q" eller tvångsavsluta utan att spara ":q!". Det råkade vara så att jag satt och skrev i MsWord när jag skulle spar och då tryckte på ESC för att hamna i kommandoläge och skrev ":w". Så kan det gå när man hoppar mellan olika miljöer.


Vilket påminner mig om den här teckningen, även den baserad på en verklig händelse.

 

Ja, det är jag som kommer på mig själv med att försöka stänga av en spegel. Det är som de där gångerna jag läst en tidning och kollat efter i hörnen av tidningen vad klockan är.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards