kadavro

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Kim Österberg - 23 juni 2011 20:54

På 30 minuter från val av ämne via idé till färdig bild. Kändes som att de gamla takterna med ritbrädan fortfarande satt i. imorgon publiceras bilden på www.linuxportalen.se så jag tänker inte lägga upp den här.


Borde förbereda ett par ämnen och idéer så att jag kan hålla ett jämnt flöde av teckningar till LP och så teckna lite vidare på Superkadavret-bilder.


Senast jag hade ett riktigt flöde på tecknandet vår nog 2007 vilket känns lite ledsamt men nu tar vi nya tag!!!


 

Av Kim Österberg - 23 juni 2011 19:24

Jag har bestämt mig för att komma i form. Både mentalt och fysiskt. Så nu har jag letat fram min gamla wacombräda för att rita mer och kört ett enklare halvtimmes träningspass. Ska köra det passet varannan dag hädanefter.


Som bäst mår jag när jag skapar. Det kommer bli fler teckningar till bloggen antar jag. :)


Ritar jag skämtteckningar kommer det spilla över i kreativitet på ståuppfronten och så rullar det vidare. Ska man vara kreativ måste man slita och jobba med det för att få fram resultat. Att bara vänta på inspiration ger inte så mycket.


Men nu är tanken att jag äntligen ska nå tillbaka till tidigare prestationsnivå samt överträffa den.

 

Av Kim Österberg - 23 juni 2011 17:35

Jag skulle bara vilja tipsa er om bandet X Japan. Lika stora i Japan som U2 i Europa. De har varit igång lääänge. Jag upptäckte dem när jag kollade filmen Saw 4. I extramaterialet på DVD'n fanns deras musikvideo.Bombastiskt och med en den sångrösten gott folk.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards