kadavro

Alla inlägg under april 2011

Av Kim Österberg - 20 april 2011 22:26

Vad är det som gör att google tror att man är 40 år och singel om man kollar på videoklipp med Jet-drivna RC-flyg?

 

Av Kim Österberg - 20 april 2011 20:57

Jag har nog tipsat om denna komiker tidigare. Mary Mack. Hon har en stil som tilltalar mig. Det roliga är att jag nu såg att hon lagt ut ett show-reel på youtube. En bra idé som jag tänker ta till mig för att motverka att det kan finnas folk som tror att min ståuppakt består av energilös blackoutstamming. Hur som helst. Kolla:

Av Kim Österberg - 18 april 2011 22:11

För att komma igång med det kreativa arbetet har jag numera ett kollegiehäfte med mig som jag skriver allt möjligt i. En del är skisser på material som skulle kunna framföras medan andra saker bara är olika tankar och betraktelser kring ämnen.


Ett exempel:

När jag tog bussen till jobbet i dag så såg jag en trana som landat i en inhägnad. Vad tusan tänkte tranan? "Undrar hur det känns att vara tam!"? "Exklusiv restaurang!!!!".


Inte så roligt eller färdigt. Det är bara ett sätt att spara tankar till man kan bearbeta det vidare. Det viktiga med det där blocket är just det att utan värdering skriva ner tankar och idéer för att senare kunna gå tillbaka och se om det var något.


Av Kim Österberg - 17 april 2011 23:10

 

Ett tag hade jag ett återkommande tema som jag kallade "Bad dog" och gick helt enkelt ut på att någon hund var en stygg vovve.

Av Kim Österberg - 16 april 2011 21:01

Ja, detta var då inför en publik på 20 personer som var väldigt spridda i lokalen. Det är den här rutinen jag skrev om tidigare.

Av Kim Österberg - 14 april 2011 22:52

Majblomma fick jag köpa idag. Gick förbi ICA, blev överfallen av en lite flicka. Dotter till min sambos kollega till råga på allt. Jag blev korsförhörd om hur det var att vara med i Talang och om jag var i Jönköping i fredags.


För grymt för skratt var nästan en rutin jag drog igår. Jag fick skratt på den men jag kände då att det var något ickeförlöst över det. Kollade videoklippet och där hör man just det. Några skrattar, andra skrattar mer tveksamt. Ni vet. jag skrattar men känner att det är fel. Jag ska skriva om den rutinen. Egentligen är det inte punchlinen som är för grym utan setupen, så jag  behöver inte bryta ryggen av mig. Jag byter bara ut offergeten mot andra extravaganser så kan jag ändå sedan med gott samvete leverera punchen. 


Idag fick jag lite mer och bättre idéer till ett arrangemang jag vill göra med Gerillan. Frågan är bara om det är för sent att börja nu om man vill köra showen i Maj? Vad tror ni? Det blir lågt inträde och på en bygdegård. Inträdet ska bara täcka kostnaderna som lokalhyra och reseersättning. Omjag får tummen ur nu så kan det ju i alla fall bli i Juni/Juli/Augusti!

Av Kim Österberg - 13 april 2011 23:05

Har kört bra gig sedan jag var i Jönköping på Talang så jag var redan på banan igen men kvällens gig var mer speciellt. Det var det första giget efter att programmet sändes och det var ett sådant där testa-nytt-material-gig. Rätt mycket var nytt i kvällens set-lista. Så det var extra nerv på det hela. 


Jag vet på ett ungefär vad som fungerade och vad som inte gick men väntar med vidare utlåtanden till jag kollat video-filen.


Naturligtvis fick jag börja med att "prata" om min insatts i Talang. Innan jag började riktigt så sa jag dock till publiken som det var att jag testade mycket nytt för kvällen som jag skrivit om flera gånger, så de skulle inte bli förvånade om jag blandar ihop något. Så drog jag exemplet "har ni tänkt på det här med katter... Rhododendron". 


Isen bröts. :)

Av Kim Österberg - 13 april 2011 17:34

Ikväll kommer jag att köra ståupp på öppen scen i rosa huset i Gislaved. Ska vara på scen ca 19:45.


Där kommer jag testa en del nytt material och öppna med kommentar kring mitt framträdande i Talang. Jag har bakat ihop detta med min vanliga tighta femma som dessutom innehåller en del av det jag drog för talangjuryn. Utan tvekan kommer det bli spännande!


Öppen scen är tuff men inte lika tuff som Talang eller ett marknads-gig.


Jag skriver mer om saken när jag kommer hem senare ikväll.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards