kadavro

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Kim Österberg - 8 april 2011 22:24

Så damp den här teckningen ner i mitt brevinkast.

  Det värmer hjärtat!

Tack! :)

Av Kim Österberg - 8 april 2011 22:03

 Det gick ju inte så bra. Det var svårt att göra ett material-urval inför Talang som skulle tryckas ihop till under två minuter. Egentligen var inte materialet problemet heller utan jag kunde inte leverera det. Jag materialet utan och innan en kvart innan jag Det gick ju inte så bra. Det var svårt att göra ett material-urval inför Talang som skulle tryckas ihop till under två minuter. Egentligen var inte materialet problemet heller utan jag kunde inte leverera det. Jag materialet utan och innan en kvart innan jag blev nerkallad till scenen men när jag väl stod där tappade jag bort mig och kunde inte fokusera på leveransen som mitt inledningsmaterial ju var beroende av. Ja, och ett rött kryss skriker till rätt bra. Jag måste träna mer i lokaler med häcklare.

Sedan var det som att jag tappade all energi. I backspegeln ser jag att jag borde ha prioriterat in en tupplur under timmarna innan man skulle upp på scen. Man var ju igång hela dagen. Så ja, jag felprioriterade energiåtgången.

Sedan fick jag upp Teodor och fick ett skratt på hans engagemang i Organisationen för Militanta Kramdjur, Nall-Quaida. Men sen kom det tredje krysset just när jag berättade om Teodors planer på ett attentat. Då hade jag äntligen börjat få in flytet och det starka materialet låg framför mig.blev nerkallad till scenen men när jag väl stod där tappade jag bort mig och kunde inte fokusera på leveransen som mitt inledningsmaterial ju var beroende av. Ja, och ett rött kryss skriker till rätt bra. Jag måste träna mer i lokaler med häcklare.

Redan från början när jag skulle börja så var det som att jag tappade all energi. I backspegeln ser jag att jag borde ha prioriterat in en tupplur under timmarna innan man skulle upp på scen. Man var ju igång hela dagen. Så ja, jag felprioriterade energiåtgången.

Sedan fick jag upp Teodor och fick ett skratt på hans engagemang i Organisationen för Militanta Kramdjur, Nall-Quaida. Men sen kom det tredje krysset just när jag berättade om Teodors planer på ett attentat. Då hade jag äntligen börjat få in flytet och det starka materialet låg framför mig.


Men en skön grej är att jag gjort fler gig den senaste tiden och det blir hela tiden bättre. Nu har jag varit upp på scen nära 50 gånger.

Av Kim Österberg - 8 april 2011 19:55

Såg just att jag ska vara med i kvällens avsnitt av Talang. Åh herregud vad nervigt. Jag trodde jag skulle vara med i nästa avsnitt eller hur de nu gör. På det här viset vet jag inte ens när i programmet jag kan tänkas dyka upp. I samma program som en spoken word poet. Det kan lugnt bli intressant.

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards