kadavro

Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Japp, jag var med i Talang 2011

Av Kim Österberg - 8 april 2011 22:03

 Det gick ju inte så bra. Det var svårt att göra ett material-urval inför Talang som skulle tryckas ihop till under två minuter. Egentligen var inte materialet problemet heller utan jag kunde inte leverera det. Jag materialet utan och innan en kvart innan jag Det gick ju inte så bra. Det var svårt att göra ett material-urval inför Talang som skulle tryckas ihop till under två minuter. Egentligen var inte materialet problemet heller utan jag kunde inte leverera det. Jag materialet utan och innan en kvart innan jag blev nerkallad till scenen men när jag väl stod där tappade jag bort mig och kunde inte fokusera på leveransen som mitt inledningsmaterial ju var beroende av. Ja, och ett rött kryss skriker till rätt bra. Jag måste träna mer i lokaler med häcklare.

Sedan var det som att jag tappade all energi. I backspegeln ser jag att jag borde ha prioriterat in en tupplur under timmarna innan man skulle upp på scen. Man var ju igång hela dagen. Så ja, jag felprioriterade energiåtgången.

Sedan fick jag upp Teodor och fick ett skratt på hans engagemang i Organisationen för Militanta Kramdjur, Nall-Quaida. Men sen kom det tredje krysset just när jag berättade om Teodors planer på ett attentat. Då hade jag äntligen börjat få in flytet och det starka materialet låg framför mig.blev nerkallad till scenen men när jag väl stod där tappade jag bort mig och kunde inte fokusera på leveransen som mitt inledningsmaterial ju var beroende av. Ja, och ett rött kryss skriker till rätt bra. Jag måste träna mer i lokaler med häcklare.

Redan från början när jag skulle börja så var det som att jag tappade all energi. I backspegeln ser jag att jag borde ha prioriterat in en tupplur under timmarna innan man skulle upp på scen. Man var ju igång hela dagen. Så ja, jag felprioriterade energiåtgången.

Sedan fick jag upp Teodor och fick ett skratt på hans engagemang i Organisationen för Militanta Kramdjur, Nall-Quaida. Men sen kom det tredje krysset just när jag berättade om Teodors planer på ett attentat. Då hade jag äntligen börjat få in flytet och det starka materialet låg framför mig.


Men en skön grej är att jag gjort fler gig den senaste tiden och det blir hela tiden bättre. Nu har jag varit upp på scen nära 50 gånger.

 
 
Ingen bild

Lotisblomma

9 april 2011 17:10

Du var jättebra! Det var ju juryn som hade dålig humor.

Kim Österberg

9 april 2011 17:38

Tack, jag tycker det var roligt när de klippte in närbild på en man i publiken som såg helt förvirrad ut åt ett skämt jag drog. :)

 
Yvonne Johansson

Yvonne Johansson

9 april 2011 23:31

Det var starkt att bara våga gå upp på scenen. Man måste nog träna nerverna mycket så det inte blir platt fall. I skolan hade vi roliga timmen där vi gjorde sketcher och mycket annat. Himmel va nervös man blev. Man behövde inte ens börja dra några skämt för klasskamraterna började skratta för att man började klanta sig istället. Du var jättebra.

http://www.ymj.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emma H

12 april 2011 02:49

Jag undrar en sak som du kanske kan svara på... har nämligen sett ditt material på youtube, Talang osv. Hur är din syn på yrket standupkomiker, tänker du att det är som vilket yrke som helst där man bara pluggar på ordentligt, gör det tillräcklgt många gånger och automatiskt blir "rolig"? För mig är humor något som är svårt, om inte omöjligt att träna sig till, även om finliret kan slipas med teknik. Timing tillexempel är inget jag sett att någon övat in till perfektion. Inte meningen att dissa, men jag undrar verkligen hur du ser på saken!
Mvh E

Kim Österberg

12 april 2011 20:49

Ärligt talat är jag för dum för att förstå vad dissen skulle bestå i. :)
Svarade i inlägget:
http://kadavro.bloggplatsen.se/2011/04/12/5095274-svar-pa-fraga/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Österberg - 16 augusti 2023 18:20

Jag ska upp på en ståuppscen igen 3/10. Det känns som det kommer vara ett uppträdande för att känna efter om jag är redo att börja igen. Just nu funderar jag på hur mycket av mitt material från före utbrändheten jag kan fortsätta med. Nu är det bara ...

Av Kim Österberg - 22 maj 2023 21:58

Jag känner att jag börjar närma mig något. Mig själv. Efter många turer i mitt liv har jag tappat en del av mig själv. Den kreativa sidan. De senaste åren har jag hållit igång den på sparlåga i form av olika pyssel med mera. Hobbies kan vi säga. Inna...

Av Kim Österberg - 9 december 2022 20:43

Poetry slam kan vara något för mig. Eller, jag vet inte. Det är i alla fall ett utlopp för min kreativitet. Det är inte särskilt troligt att jag vinner en deltävling ens i SM men jag får iaf stå på en scen och framföra något. Den här, öhm, dikten har...

Av Kim Österberg - 9 december 2022 20:07

Funderar på en del saker. Hm. En hel del ändå. Måste sålla. SÅ. Det jag funderar på just nu är den där lilla detaljen med att jag vill börja skriva något.... Skönliterärt typ. Att sätta igång att blogga är en övning i skrivande.   Jag skriver myc...

Av Kim Österberg - 1 december 2022 18:19

När jag var runt trettio så funderade jag ibland på om jag skulle kunna jobba på t ex försäkringskassan eller arbetsförmedlingen. Jag kände då att jag troligen inte skulle klara det för jag är en yvig person. Visst trivs jag med givna regler att jobb...

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards