kadavro

Alla inlägg under januari 2011

Av Kim Österberg - 9 januari 2011 22:27

Känns lite fel att använda det uttrycket men hur som helst så är detta då vårsäsongen. Jag bokar lite mjukt in så mycket jag vågar av gig utanför min region. 


Än så länge står följande klart. 8 Februari Häsleholm.  14  April Göteborg. Det ser ut som att jag har ett gig den 12 Mars också, håller på och verifierar det. 


Ska kolla om vi kan ta GC på en  kort turné i Mars. Annars kan man ju iaf säga att jag kommer framträda minst två gånger varje månad under våren, vilket är minimum. 


Två saker ska jag göra nu, se till att få en scentid i Kalmar under våren, gärna med Tito och Sussie  och efter Mars. Samt kolla  vad Sussie har för Schema under sin praktik. 


Men hur blir det med min egna show som jag skrivit om? Ja. Vi får se hur det blir med den. Men just nu väntar jag mest på besked utifall jag och Teodor ska vara med i Talang 2011.


Många lösa ändar och bollar i luften.


Pannkakskramar på er.

Av Kim Österberg - 9 januari 2011 18:01

När man kollar bilar på blocket så kan man få överraskningar. Som bilar som gått sönder i niotusen delar t ex.


När jag kollade ett klipp om hur man ritar vissa seriefigurer så fick jag frågan: Är du singel?  

Och så var det det här med sexism nu när man kollade musikhjälpen i december:

  Varför skulle inte flickan kunna få riskera att bli soldat?

Av Kim Österberg - 8 januari 2011 16:38

 

Jag kan förklara. Det är en ett år gammal bild från när jag och sofia varit tillsammans ett par månader, så den där fula tröjan har jag bara för att vi är på väg ut på skidtur.

Ha en skön lördag gott folk

Av Kim Österberg - 8 januari 2011 11:00

Jag sitter och kollar nyheter och annat på DN.se för att se om det finns något jag känner för att rita en skämtteckning om. Kanske skulle kolla om det finns någon aktuell person man skulle ta och göra en karikatyr av?


Har ni några förslag på personer man borde göra en karikatyr av så tipsa mig med en kommentar här. Det var två år sedan jag ritade något sådant så det behövs.

Av Kim Österberg - 7 januari 2011 15:42

Här kan ni lyssna på när vi var med i Radio P4 Jönköping.


http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2966&artikel=4279392&play=2835271&playtype=Ljudklipp


Jag vänjer mig aldrig vid hur min röst låter...  På det hela taget en rätt skön tillställning där vi samåkte upp och fick mycket tid att prata i bilen och på Donken. Min flickvän följde med upp och gick på stan under tiden. Sedan möttes vi upp på Donken som sagt.


Hur som helst hoppas jag på fler roliga äventyr med T & S under 2011!

Av Kim Österberg - 6 januari 2011 18:43

Ja, jag menar just precis det som jag skriver i titeln. Det han har gjort är oursäktligt. Jag kräver en omedelbar och officiell ursäkt från mannen ifråga, riktad till alla som drabbats av hans tafflighet.

 
  


För visst är det så att han har gjort något fel. Det felet är att han har ritat profeten Mohammed som rondellhund och kallar det för karikatyr/skämtteckning...


Ansträng dig för att rita ordentligt gubbe. De där strecken på ett papper drar skam över alla som utger sig för att teckna karikatyrer och skämtteckningar.


"Jag är skämttecknare och ritar en del karikatyrer"

"Du menar som Lars Wilks?"

"Eeeeeeh... nä, jag samlar frimärken och surfar bestialisk porr, nu när jag tänker efter."

       
 


Bilden föreställer Anders F Rasmussen vars bild bränns i ett land någonstans...


För övrigt anser jag att andemeningen bakom just så kallade Mohammed-karikatyrer är helt korrekt. Själv fick jag direktiv om redan 1999 att inte blanda in religion i mina skämtteckningar som jag då gjorde som bildinsändare till Värnamo Nyheter. Detta just eftersom vi bor mitt i ett bibelrapande gytter. Gissa om jag gjorde några försök att se var den publiceringsbara gränsen gick... Sen startade jag superkadavret och gjorde vad jag kände för. Men jag är mer ute efter att håna troende som sådana än deras tro.

 
  

Som t ex att de döljer sig bakom den för att begå hets mot folkgrupp...

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards