kadavro

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Kim Österberg - 3 januari 2011 19:25

 

Det här är ett exempel på en skämtteckning vars innebörd för mig är meningslös i detta utförande då jag flyttat tre gånger sedan dess.

Av Kim Österberg - 3 januari 2011 19:04

Många jag pratat med har några rutiner som blivit en gnutta inaktuella osv men som man ändå måste ha med för att de funkar så bra. Ett exempel. Relationer.


Vanligt är att man skämtar om sin civilstatus. En kille som är singel har mycket singelskämt och gifta män snackar om fruar. Vad händer om singelkillen träffar någon? Ja, under en övergångsperiod har någons flickvän fått vara förstående för att det bara är framförandet av konst.


Själv har jag haft en rutin som jag fått dumpa tillsammans med tjejen jag gjorde slut med. Sedan har jag jobbat med att på ett mer allmänt plan prata om min komplicerade förhållande till kvinnor  och har nu kvar en rutin som är oberoende av min civilstatus.


Vad som hänt där är att jag helt enkelt tagit det hela närmre mig själv och då desutom fått en rutin som jag alltid själv kan känna en relation till när jag framför den. Hm, Genom att bli mer allmän och utesluta behovet av en relations varande eller icke varande, så har jag skapat en mer specifik, mer subjektiv rutin... En bekant komiker håller på och bryter upp från ett långt förhållande. Ska bli intressant att se hans material utvecklas nu.


Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards