kadavro

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Kim Österberg - 10 januari 2011 22:51

I mitt arbete som gjutare och i mitt värv som workshopledare så har jag använt följande metodik för att lära ut. Kort sagt, ge dem grunderna och låt dem sedan använda dessa kunskaper så fort som möjligt.  

Av Kim Österberg - 10 januari 2011 22:41

Jag klipper detta från ett dokument som jag skrev ut till adepterna som exempel på olika former man kan bygga sina rutiner runt. Den är inte helt perfekt. T ex så är onelinerbiten inte det skarpaste exemplet på en oneliner då den spänner över två meningar, men det räknas ändå som en oneliner. Och ja, tyvärr. Det är ur mitt material.


[Oneliner]

Jag har skaffat en katt. Ett tag funderade jag på att döpa katten efter en exflickvän men det skulle kännas så fel att sitta ner och kela med den lilla subban.


[Liknelse]

Att skaffa katt är lite som att bjuda in en hårig liten rivningsfirma.


[Oneliner]

Min katt tror fortfarande att hennes namn är ”SABINA!!! NEEEEJ!!!”


[Lista]

Katten brukar lyckas hoppa i toastolen. Det är nog inget jag kan göra något åt. Hon är ju trots allt blandras mellan bondkatt, siames och Toaborste!


[Jämförelse]

Det är intressant hur olika saker kan ses av husse och husdjur. Där katten ser en leksakslåda full med underbara roliga ting, ser jag en papperskorg med använda topps och bindor.


[Missleda publiken/Luras]

När jag rakar mig så står katten och ser helt fascinerad ut..Jag lägger på raklöddder och katten ser lite mistänksam ut. Jag tar en rakhyvel och rakar mig, katten ser förskräckt att min ”päls” försvunnit, och så ska hon fram och slicka det skadade området! *konstpaus**utbrott*”KAN MAN FÅ RAKA SKREVET I FRED KATTSKRÄLLE???”


[Observation]

Ibland klappar man katten lite mer för att man själv vill det än för kattens skull, och efter det ser man hur katten tvättar sig frenetiskt. Då inser man ”åh nej, katten våldtäktsduschar!!!”

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards