kadavro

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Kim Österberg - 16 januari 2011 23:15

Ikväll har jag ägnat tid åt att från skratch skapa två skämtteckningar. Ska försöka hålla igång hela den här processen kontinuerligt ett par veckor framöver. Till viss del handlar det om vanor när det kommer till att vara kreativ, även när det gäller humor. Det finns även en fysisk bit av det hela som jag inte kan så mycket av. Kopplingarna mellan hjärncellerna.


När jag ritade skämtteckningar kontinuerligt kändes det som att min hjärna var kopplad på ett sätt så att det bara flöt på. När jag för två år sedan tappade tråden, då mitt liv gick in i ett kaotiskt skede, så kändes det som att dessa kopplingar slocknade.


Jag hoppas kunna dra nytta av skämttecknandet på två sätt i min ståupp. För det första kommer jag få ett mer flödande form på mitt skapande som underlättar för mig att sitta ner och skriva även ståuppmaterial. För det andra tror jag att jag kan bygga ett rykte med vinklarna jag har i mina teckningar och på så vis få mer bokningar.


Så den biten gick väldigt bra ikväll och det är alltså tredje gången på kort tid som jag skapat nytt. Vi ses vid scannern imorgon. 

Om mig


Ståuppkomiker med vriden självdestruktiv humor.

Videoklipp med Kim

Slumpscenario

Scenario att spela:

Fråga mig

26 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards